Gå til innhold

Flatt bakhode og hodepute?

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min lille på 8 mnd er enda betydelig flat i hodet.

Fikk tips om å bruke pute under nakke og hode.

Noen som har erfaring med dette?

Evt andre tips for hva som kan gjøres for å motvirke flatt hode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer skal bruke pute fra fødselen av.

Skrevet

Å ha pute under hodet er et av tiltakene som kan forebygge flatt hode. Å la barnet ligge mye på magen når det er våkent og sove på siden kan også hjelpe. Om de har flatt bakhode så er det vel egentlig ingen krise, er vel mest av kosmetiske grunner at man prøver å forebygge det?

Skrevet

Gutten min har hatt låsninger i nakken, KISS, og har derfor fått skjevt hode. Han er 6mnd og vi bruker en spesialpute som har et hull som skal gjøre at hodet lettere skal kunne vokse seg i "normal" form.

Vi kjøpte puten på Barneklinikken i Oslo hvor vi går til behandling.

Hjemmeside for puten er www.simonatal.de

Han har brukt den ca 1mnd så jeg kan ikke si noe om virkningen enda, men han har ikke noe imot å bruke den.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

takk for svar, skal kjøpe denne puten med hull i.

Skrevet

kanskje vi og skulle prøvd det. gutten min har også kiss, og har fått en kul "midt i" det flate bakhodet... Hvis du skjønner hva jeg mener. Det er flatt rundt, også ser det ut som om han har slått seg eller no og fått en kul, men har vært sånn i noen mnd.. må være veldig ubehagelig å ligge på.. hvor mye kostet den?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Sjekket på nett nå, tlf nr itl Barneklinikken er 92866476, var ikke åpent i dag, så fikk ikke vite pris.

Skrevet

Den kostet 350,- kr, inlusiv et passende putetrekk.

Gutten min ser ikke ut til å ha noe ubehag av å ligge på den, vi har 2 stk, 1 i sengen og 1 i vognen.

Skrevet

jeg har også denne puta til mine tvillinger. pga kiss å skjevt bak hode.. har brukt den i ca 4 mnd nå .. men de er forsatt skjeve i hode.. men tror nok den har hjulpet til at det ikke skal bli verre.. pluss dengir jo god støtte til hodet slik at det ikke blir for mye press på bak hodet.. de sover veldig godt på denne puta, så den er å anbefale...

Skrevet

er det et sted i Norge man kan få tak i disse putene? en nettside?

Skrevet

På babytrend.no skal de også ha en pute mot flatt bakhode.

Skrevet

Æ æ fødd her i kræstiansand, der vi alle e flade i haue....

Skrevet

Hei:)

Min gutt lå seg helt utrolig skjev den første levemnd.

Jeg kjøpte flere slike små dunputer som Princess fører. En i sengen, en i vogna, en i kurven.....ja, en overalt:)

Nå er han snart 9mnd. og er betydelig bedre. Jeg kan enda se at han har vært skjev/er litt skjev, men en kan nok ikke se det om en ikke vet om det for å si det sånn...

Jeg vil anbefale deg til å også prøve denne puten. Og husk; hodet til gutten din skal vokse i flere mnd. enda og det vil jevne seg mye ut da han bare er 8mnd.

Og dess mer du lar gutten "få fri" fra å ligge på ryggen/bakhodet på dagtid, dess mer vil det rette seg ut da hodet han da slipper å få trykk om han ligger på magen/sitter etc.

Ikke bekymre deg unødig over dette. Det vil rette seg mye enda og dessuten vil det ikke være synlig når håret kommer:)

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...