Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 ......har jeg endelig fått tatt kontakt med en lege som driver en ledende fertilitetsklinikk her i landet! Og det beste av alt! -Det virker som om han tenker som meg!! Endelig! Han mener at noe bør gjøres FØR graviditeten oppstår, og at det svært ofte er for sent når man er blitt gravid!! En eggløsning er altså ikke nødvendigvis en god eggløsning! Og jeg som har mast om Pergotime!! Det plager meg- bittert at jeg ikke har fått prøve dette! Hos noen funker jo dette sannsynligvis. Men denne legen sa at han tenkte på sterkere medisiner enn Pergo da... Vi får se. Vi venter på time! Det er privat, og blir nok dyyyrt. Men det er uansett verdt det. Kanskje funker det, og hvis ikke så har vi jo iallefall prøvd! Vi SKAL prøve ALT! Jeg gir meg ikke. Ønsket om flere barn er større enn alt! Ellers har jeg begynt å gå til akupunktur. Første ukene gikk jeg to ganger i uken, nå går jeg én. Jeg har tro på at dette gjør godt. Kjenner ofte hvordan det jobbes og stikker i livmoren min når jeg ligger med nålene- helt utrolig! Og så virker det så avslappende at jeg sovner hver gang! Men også dette blir jo dyrt i lengden da... Tenker å gå helt til vi har vært på fertilitetsklinikken, da kan jeg ta en pause fra akupunkturen. Så sånn står det til her. Noe nytt hos noen av dere andre?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Flott at du er igang med utredning og sånn. Er helt enig, det er før man er gravid arbeidet begynner, det er derfor jeg styrer på med a,lternativ behandling, diett, trening og tilskudd. Jeg har nettopp hatt et avbrutt IVF forsøk, og på fertilitetsklinikken på haukeland ble jeg anbefalt akupunktur, de har gode resultater med det :-)
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Hei! Hvorfor ble IVF- forsøket avbrutt? Jeg er SÅ nyskjerrig, pga ønsker å vite det meste om IVF i tilfellet legen foreslår det for oss også. Når det gjelder akupunktur... Jeg har nå gått til akupunktur i flere uker. I starten to ganger pr uke, og siden en gang pr uke. Og det hjelper i allefall på noe!! Jeg har sannsynligvis endometriose (har visst det i flere år), slik at jeg omtrent siden ungdomsskolealder alltid har hatt mye verk, og spesielt fra eggløsning og til menstruasjon siste årene. Denne syklusen har jeg så og si ikke hatt vondt i det hele tatt!!:-) Det er rart, for jeg har vennet meg til å ha vondt, slik at jeg merker det faktisk best nå at jeg IKKE har vondt, mer enn jeg har brukt å merke smertene, hvis du skjønner. Altså at når smertene plutselig forsvinner, så får man oppleve hvordan det føles å ikke være plaget med smerter. Dette ble rotete! Men det er så deilig at jeg sitter med en positiv følelse og merker endring!! Tenker at det kan være et godt utg.punkt for et evt nytt sv.skap, og forsøk på lillebrøster. Hun setter nåler alt etter hvor jeg er i syklusen. Og noen ganger jobber det og stikker sånn i livmoren min mens nålene står i, at jeg er aldeles imponert og fasinert!:-) Kan virkelig anbefales. Gå inn på norsk akupunkturforening på nettet og skriv gjerne til dem om ditt problem. Så kan de finne en som er bra i nærheten av der du bor. Sånn gjorde iallefall jeg det. Håper det står bra til med deg. Klem
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 He he! Her gjentok jeg meg selv til de grader i fht mitt startinnlegg! Sorry! Litt trøtt nå;-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Heisann! Det ble avbrutt fordi det ikke var noe å sette inn. Fikk bare 4 egg ut, og bare 1 av de ble befrukta. Men det overlevde ikke så dermed hadde jeg ikke innsetting. Skal i nytt forsøk i september. Det blir spennende å prøve akupunktur. Håper hun kan hjelpe meg :-) Klemmer til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå