Gå til innhold

kan SA komme av noe?sammenligne hverdagen til hver enkelt..

Gjest

Anbefalte innlegg

lest gjennom mange tilfeller av SA å jeg ser at de som har hatt mange av dem lykkes på det forsøket de ligger helt i ro.

er det noen som har vært helt i ro å samtidig mistet eller kan det være en sammenheng..

vil aldri beskylde noen i å være skyld i en SA. aldri aldri, men det å kunne komme nærmere en såkalt løsning på dette ville jo vært fantastisk.. bare det å sammenligne hverdager i svangerskapet.

jeg er i uke 7. jobber i b.hage, men jeg passer på å ta det veldig med ro. ikke løfte så mye på barna og sånn.

hjemme så slapper jeg mest av.. går ikke ut så mye.. passer på å sove mye. få i meg nok vitaminer og mineraler..

Fortsetter under...

Nei jeg tror dessverre ikke at det er så enkelt!. Jeg har to unger og venter nr 3 nå. Mista i ma i slutten av januar, har en ganske grei og enkel jobb, ikke noe stressende hverdag, ikke noe løfting, så alt burde ha ligget til rette for en spire, men noen ganger er det bare ikke "liv laga" og det er noe feil på embryoet som gjør at det ikke utvikler seg som det skal. Med mine to første så jobbet jeg i en butikk, hvor jeg gikk og sto hele dagen, jeg løftet også en del og har nå to friske unger for det. Men hvis det ligger andre årsaker til det f.eks hos moren så kan man jo ta hensyn til det i forhold til å være litt forsiktig såkart hvis man vet grunnen.

Det er nok som cillepille sier ja..Er det liv laga så skal spiren tåle en god del, når det er truende abort og mor blør endel så får jo en ofte beskjed fra lege om å ta det med ro noen dager til faren/blødningen er gått over. Tror nok det har fint lite å si ja, er det liv laga så kan du tillate deg ganske mye løft, aktivitet osv.

Ja, med mine to første barn hadde jeg fysisk jobb. Jeg jobba i fjøs, og dertil løfta jeg mye- skyvde og dro. Brukte magemusklene mye med andre ord. Det var også lite soving og jeg vaska og styrte hjemme.

De to svangeskapene var ikke planlagte, og jeg tok heller ikke hensyn i starten- ettersom jeg ikke viste jeg var gravid..

Men nå, nå har jeg og samboer planlagt denne graviditeten i snart et år. Jeg har dermed begynt å trimme og spise sundt før jeg tok ut spiralen i november. Jeg begynte allerede i september med folat-tilskudd, og jeg slutta å røyke og å drikke alkohol og kaffe- alt for at en ny spire skulle ha de beste vilkår. Men i januar hadde jeg en tidlig SA, men ble gravid med en gang igjen. Så på forsøk to var jeg lykkelig gravid som tok alle forhandsregler. Jobber bare på kontor nå, og hjemme styrer samboer. Men i uke 13 mista jeg i ny SA... Så tror ikke noe på at det er våres feil om man får SA. Det er fosteret som ikke er liv laga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...