Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Vesla er 1,5 år. Bryr meg ikke om pris. Vil ha den som er best for mor og barn What to do..?
LegallyBlond Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Den store fordelen med bugaboo er jo at du kan ha henne vendt mot deg. Men jeg var å kikket på den i dag (skal også ha meg trille) og ble egentlig litt skuffa...Har prøvd den før og den er god å trille og ser skikkelig tøff ut. Men den var veldig smal, og de ulike hakkene man kunne ha selene i var helt åpne og den virket veldig "plastikk" i delene. Var nesten redd jeg skulle ødelegge kalesjen når jeg bevegde på den...Og selv om ryggen er lang er også kalesjen på denne langt nede sånn at ungen stanger hodet i kalesjen før ryggen blir for kort hvis du skjønner... Ser jo at mange skryter av den da, så mulig den er en god trille bare man blir vant til den =) For min del ble det uaktuelt å bruke 4300 kr på en iallefall, kunne muligens gjort det om det var en liten baby som skulle ha, men da kun pga at den kan være vendt mot den som triller. Peg-perego pliko p3 og maclaren techno xt får begge masse skryt, har lest utallige tråder og anmeldelser nå, og har ikke hørt noen klage på noen av dem. Men det som blir nevnt og som jeg også ser, er jo at sittedelen på peg perego er mer komfortabel for barnet. Den har bøyle/brett foran, og gode sidebeskyttelser. Har skjønt det sånn at den er littegrann større og tyngre enn maclaren. Peg-perego har også ståbrett på stangen bak så eldre søsken kan stå på ved behov. Men så digger jeg også solskjermen til maclaren, og den er virkelig fantastisk god å trille til trille å være =) Så er i ett lite dilemma her selv nå... =)
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har Peg Perego og jeg har hatt Maclaren XT. Peg perego er uten tvil den beste. Større, mer komfortabel og SUPER å trille. (større hjul) Jeg anbefaler Pegen altså!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har Bee. Når du har en på 1,5 er den ikke noe ok å ha barnet mot seg fordi fotbrettet er på den andre siden. Bee er supergod å trille, god mulighet for å justere høyderetning på styret, og har helt flat liggestilling. Den er lang i ryggen og min snuppe på 3,5 år sitter bra i den såfremt kalesjen ikke er helt dratt ut, man kan dra den til en slags mellomstilling og da går det greit. Man må nesten være litt hardhent med vogna, man må feks ta i skikkelig for å få den opp i riktig posisjon etter at den har vært sammenslått, men den tåler det altså. Den er mye mer vogn enn de andre trillene, god og stabil og fantastisk trillekomfort. Stort handlenett under og god fjæring på hjulene. Den blir liten sammenslått og ikke sånn paraplyaktig som de andre, mer vogn, dvs at den passer i bagasjen på de fleste biler , noe ikke peg perego gjør hvertfall, for den blir lang sammenslått. Også er den jo veldig kul da.. og man får mye tilbehør. Men det er noen minuser også. Den er svinedyr (men man vil vel også få solgt den bra på finn etterpå) og den mangler noe jeg savner veldig, nemlig sportsvognstang. Hadde det på den forrige reisetrillen og det er veldig kjekt å ha. Man må også bruke 5 pkt seler på den, noe jeg ikke liker når man feks er i syden og det er varmt, da har jeg alltid bare brukt 3 pkt så ikke det blir så tett og klamt for barna. Den er ganske smal, dvs at ikke så god til vinterbruk. ta med snuppa i butikken og prøvekjør :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Takk for svar. Like forvirra hi hi.. Eneste jeg er redd for er at hun begynner å bli for stor for Bugaboo Bee. Hun er en stor unge. Men er Peg Peregoen bedre enn for 4-5 år siden? Hadde en da. Men den var litt tung trille.
Piami :) Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Hei, har samme dilamma som deg.. Står mellom disse tre.. La inn ett innlegg her nå med den nye peg perego switch, men vei ikke når denne kommer til Norge. Nå er jenta mi bare 5 mndr, så bee`en passer jo leeeenge enda..men teit å kjøpe en trille til over fire tusen først og så bytte den ut fordi den er for liten.. Så lurer jeg på om kanskje de andre er mer konfortabel for barnet?? Det er jo det viktigste.. Syns bee`en ser veldig smal ut. Ellers er det den jeg klart syns er finest da.. Har vært og prøvetrillet alle en gang, men da var ikke snuppa med, hun er jo uansett ganske liten enda til å sitte i trille. Syns helt klart Bee var best å trille, liker at det er et sammenhengende håndtak og ikke to, hvis du skjønner.. Så syns jeg peggen kanskje så litt plastikk ut(?) og var veldig stor. Og litt av poenget med å ha en trille er vel at den skal være liten sammenslått.. Huff, får tenke litt til, og ta henne med for å prøvesitte når hun blir litt større..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Peg perego switch kan bestilles hos forhandler i norge. Men den er blytung... sjekk på hjemmesiden, men mener den veide nesten 12 kg og da er hvertfall poenget borte...! Enig i at Peg perego er litt plastic og litt stor. hadde nok gått for en maclaren hadde det ikke vært for at den har så innmari kort rygg og kikkeluke som ikke kan lukkes i taket (solen steker jo rett ned) og så var den den der sportsvognstanga da... Fordel med ett håndak på bee ja, da kan man feks holde storesøster/bror i hånda.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Hadde samme dilemmaet men falt på been. Bestilte den fra Estland, koster kun 2200 kr:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Hvordan bestiller man fra Estland??? Gi oss oppskrift. Hva med mva og frakt etc?
Piami :) Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Så innlegget ditt for en stund siden og skrev mail til butikken. Men de sa den koster det samme som ellers i Europa, 489 Euro.. Raaaart.. Høres ut som du gjorde et skikkelig kupp ja!! Har noen kjenninger i Tallin som kunne tatt den med hit, men ikke noe vits i hvis den koster det samme som her.. Så hvordan fikk du den til 2200,-???
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Kjøpte fra denne butikken: http://beebikeskus.ee/ Fikk en bekjent til å sende den, frakt koster kun 300 kr. De 2200 kr er inkl. estisk moms. Slipper norsk moms. Mulig butikken kan sende for deg, men du risikerer å måtte betale norsk moms.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Da har jeg kjøpt en Bee. Digge_digge_digger den vogna. Men håper bare så intenst på at jeg ikke har kjøpt en for liten vogn. Jenta er 18 mnd og litt stor for alderen. Skal pakke den ut i morgen og se. *håper den passer*
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Da har jeg pakket ut Bee vogna. Angrer ikke!!! Den er stor nok. Og jenta synst det er råkult å sitte i den. Har faktisk sittet i vogna si i en time nå. I stua hehe.. Blir rasende om jeg prøver å løfte henne ut av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå