ivf-79 Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har dere som har eller venter tvillinger og har en liten ifra før ? Er det plass til 3 barneseter bak ?
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Har ett vennepar som har tvillinger på 3-4 mnd og en gutt på 4 fra før. De kjører en VW Touran Er denne bilen vi selv ser på nå også... Er god plass til seter bak, og bagasjerommet rommer tvillingvogn og bagasje. I tillegg så er det mulighet for to ekstra seter i bagasjerommet, sånn at det blir en 7-seter
turbogutt Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Vi har en gutt fra før som blir 2 år da tvillingene våre kommer, så vi må ha 3 store barneseter i bredden. Vi har kjøpt oss en Toyota Avensis Verso, den er vi veldig fornøyd med. Veldig god bagasjeplass og god plass til 3 barnestoler. Anbefales:)
jippii Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Mercedes Vito, er bilen vi har invistert i. Vi får tvillinger og en prinsesse på 16-17måneder. Alle skal sitte bakovervendt, og likevel får far på 190cm god plass i førersetet. (vi har bilstolene: 1 akta graco comsic comfort 0-25kilo og 2 akta graco logico s 0-13kilo. Vi har også en stoor tvillingvogn som jeg bare triller rett bak i bagasjerommet, også har vi plass til mye annen bagasje!! (Samt vogna til prinsessa som blir 16-17måneder når tvillingene kommer.) :-) :-) Fatter ikke at folk synes det er god plass i wv touran! Og iallefall ikke i stasjonsvogn-biler! Nei, vi valgte å kjøpe en større bil, slik at vi slipper å tenke på hvor mye vi får plass til av varer hvis vi skal noe sted. En stasjonsvogn må man jo kle på seg skal man ha 3 barn i baksetet, samt tvillingvogn og andre varer, likeså med denne "oppskrytte" touranen.
mammalea med to i magen Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Må si meg enig med Jippii, at folk synes det er god plass i VW Touran og andre stasjonsvogner. Vi har vagt å kjøpe VW Caravelle, men så har vi 2 barn fra før på 3 og 14 år når tvillingene kommer. I den sitter alle med god plass, god utsikt av vinduene, vi har god oversikt forfra og bakover, tvillingvogna kan trilles rett inn i bilen uten å må slå den sammen, og vi kan ta me akkurat det vi har lyst til når vi skal på tur - akebrett, sykler, ski etc. Vi har hatt stasjonsvogn frem til nå, og for hver helgetur og ferie har det vært en kjempefrustrasjon over alt vi ikke har fått med, og vi har hatt ei STOR stasjonsvogn. Nå gleder jeg meg til å kan pakke akkurat det vi trenger og vil ha me på tur. Det finnes flere store familiebiler som kan kjøres på vanlig sertifikat kl B. Mercedes Vito, VW Caravelle, Toyota Hiace, Huindai (eller hvordan d skrives H1, Opel og Nissan har og' en storbil men husker ikke hva den heter. Lykke til med bilvalget.
Hanne-mor Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Vi har kjøpt VW Transporter med 2 seter foran, 2 i midten og 3 bakerst. Veldig stort bagasjerom. Vi har en datter på 1 år, og venter tvillinger i oktober.
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Vi har en 8seter VW Caravelle, god plass t bilstolene og bagasje.
Solemio + 2 i magen Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Jeg fant denne lenken da vi lurte på det samme. Her finner du en oversikt fra Trygg Trafikk over hvilke biler som har plass til tre barneseter. I flg oversikte det f.eks. ikke plass i Toyota Verso, som var bilen vi hadde. Må legge til at vi ikke testet i praksis, ser at det er noen andre her som sier de får plass, så det er mulig det ikke stemmer det som står? Det vi prøvde i praksis var å få plass til en Teutonia S4 tvillingvogn baki, og det gikk ikke. Nå er ikke dette den minste vogna, så det fungerer sikkert med andre vogner. Uansett, vi løste problemet ved å selge Toyataen (som vi ellers var svært godt fornøyd med) og kjøpte oss en Renault Espace i stedet. Her er det godt med plass, samtidig som vi fortsatt føler at vi kjører personbil og ikke minibuss. Nå er det kun kort tid til våre tvillinger blir født, og jeg håper bilen viser seg å fungere godt i mange år framover. Lykke til videre med biljakten! http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726
* vannmamma * Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Volvo V70 ble det hos oss etter at vi testet at det gikk med 3 seter (isofix). Dvs, her er det også integrerte barneseter som funker når barna blir større. Storesøster på 3 sitter nå på det intergrerte setet. Stort bagasjerom også. Mulig det blir 7-seter om noen år dersom det blir snakk om å kjøre på hverandres nabobarn til aktiviteter osv.
2x babyline 21.05.08 Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Vi har gått for VW Sharan, den er større enn Touran (som vi også synes blir for liten), men mindre enn Caravelle. Mer bil-bil enn kassebil, og det likte vi. Vi har en toåring og får tvillinger any day now. Så barneseter er en ting, det ville til nød ha gått i passat-stasjonsvognen som vi hadde fra før, men nå blir det veldig enkelt å få med et par vogner og andre ting i tillegg. Bagasjeplass er gull verdt, synes vi. Sharan kan ha 7 seter, men vi kommer til å bruke 5 seter og ha god bagasjeplass. Stort sett synes jeg ingen 7-setere har særlig mye bagasjeplass når alle setene står i. Chrysler Voyager/Grand Voyager er ellers store og fine biler, da. Og flere av de andre som er nevnt av de andre her, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå