Gå til innhold

Til syden med 7 mnd baby. Reisetrille eller den vanlige vogna(simo)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til kreta neste uke og er veldig usikker påhvilke vogn vi skal ta med, Hun kommer til å måtte sove de fleste dag lurer og 2 -3 timer på kvelden i den. . Trillen kan legges ganske langt ned men ikke helt. Hun har det jo veldig fint i sportsdelen på simovognen... Men den er jo endel større da..

NOen med erfaring og anbefaling?

Fortsetter under...

Skrevet

Dytter denne, for det lurer jeg også på!

Skrevet

Reisetrille. For det første så vet jeg ikke engang om du kan få med simovogna på flyet. For det andre gjør det ikke noe om ikke ryggen kan legges helt ned når de er 7mnd gamle. For det tredje er det nok lettere å drasse med seg en reisetrille enn en svær vogn, og det kan fort hende at vogna blir ødelagt på reisen.

Skrevet

Er ikke noe problem å få med vognene. De må pakkes og sendes for seg selv likevel de.. Men ser jo at det vil bli trangt i evcnt taxi og lignende da.. Men da er det vel større problem med bilstol. Må vi ta med det også blir det jo fort mye..

Skrevet

ok, da er det jo greit. Men jeg vil tro det er myyye mer praktisk med en reisetrille altså. Lettere å komme seg fram på trange steder osv. Det er det ikke med stor vogn. Vi skal til syden i juni, men jeg tar ikke med no bilstol altså. Uansett om vi skal kjøre taxi blir ikke det lange turen, kanskje 5 min til strand eller lignende. Vært der før.

Skrevet

Ville ikke vurdert å ta med simovogna til "syden". Har aldri vært på kreta, men regner med det er det samme der som de fleste andre steder i hellas, med mange trapper, trange fortauer osv osv. Må dere bære vogna et stykke, så er det mye lettere med enn trille enn med simovogna og en trille er stort sett smalere enn en simovogn også og kommer frem flere steder.

Det jeg ville gjort (er nok litt sent nå ettersom dere sikker har kjøpt trille allerede), er å kjøpe en trille som ryggen kan legges helt ned i. Jeg ser uansett ikke noe poeng i å ha en vogn/trille som ikke kan legges helt ned i ryggen ettersom sønnen min veldig ofte sover i vogna/trilla og da vil jeg han skal kunne ligge helt ned selvom det er ok for han å bare halvveis ligge. Jeg hadde faktisk vurdert å kjøpe ny trille om jeg hadde en som ikke kunne legges helt ned i ryggen og heller prøvd å selge den som ikke kan legges ned. Vi har valgt en trille som er dyr, men det finns mange billigere triller som kan legges ned også.

Annonse

Skrevet

Vi har hatt med Simo-kombi til kanariøyene to ganger, da eldste var ca 10 mnd og da nr2 var 4 mnd. Har også hatt den med til Hellas (Aten og Tessaloniki) da eldste var 1,5 år. Ville ikke drømt om å ha med meg en annen vogn. God å trille, god plass til baby og alt man drar på.

Skrevet

Hva gjør man med bilsete? Tar man det med seg? Det kan jo hende man trenger å ta taxi...

Netta

Skrevet

Anbefaler deg på det sterkeste og ta med simo vognen siden babyen din er såpass liten enda.. Tror det fort kan bli slitsomt for h*n og sitte i den trillen.

Er ikke noe som helst probl og sende den med flyet.

Vi var i syden da Celine var 7,5 mnd. Hadde med begge deler,men brukte kun simo vognen:)

God tur!

Skrevet

Jeg har spurt her inne hundreogørten ganger i de siste.

Fra samtlige som har vært på Kreta har jeg blitt rådet til å ta med den minste vognen som er å oppdrive.....

Der er smalt, trang, upraktisk med barnevogn og ingen tar hensyn!

Skal en ta buss er de som regel stappfulle, og som noen andre her sier mange trappetrinn overalt.

Eneste minuset er alle brosteinene.... Ikke kjekt med små hjul da.

Jeg ville ikke dratt på simovognen. Var det som fristet mest siden hun bare vil sove i den. Men etter å ha hørt fra folk som har vært der, og prøvd, har vi kuttet det helt ut.

Skrevet

Dytter. Vil gjerne ha flere tips da det jo er forskjellige meninger her :)

Skrevet

reisetrille:o) er veldig varmt i syden og de vanlige vognene er veldi varme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...