Gå til innhold

"stripping"

jakriso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vaginal undersøkelse der jordmor/lege tar og "røsker" (huffameg for et ord) litt "oppi der" for å prøve å få i gang fødselen... Skjønte du det????:-)

Ikke så veldig behagelig, syntes jeg...

Skrevet

Om man har litt åpning prøver JM å føre en finger rundt i livmormunnen, slik at hinnen løsner litt, og dette kan være med på å fremskynde fødsel.

Jeg har fått det gjort ved begge forrige svangerskap. Første gangen hadde det umiddelbar effekt...innen et døgn var fødselen i gang. ANdre gangen måtte det gjøres to ganger før det hadde noen effekt.

Personlig synes jeg det var litt ubehagelig, men ikke smertefullt.

Skrevet

Fader...jeg er dårlig å forklare....:-)

Skrevet

Røsking er jo også en beskrivelse...men jeg tror ikke det frister noen til å prøve...*ler*

Skrevet

takk for svar, skjønte det med røsking hehe, har aldri fått det gjort med mine 3 , alt gikk av seg selv, heldigvis, men det er jo ikke noe godt når de skal se hvor mye åpning det er heller.. huff huff

Skrevet

Stripping betyr at du fjerner varicer (åreknuter) Hvis ikke åreknutene forsvinner etter graviditeten, så kan man bli henvist av fastlege til sykehus for fjerning av disse, som pent heter stripping ;o)

Skrevet

Det er nok en annen form for stripping:) Når man er gravid og nesten klar for fødsel foretar ikke JM denne formen for strippng...men den jeg prøvde å beskrive...

Phantom-mannnen spøkte med strippingen han endelig skulle oppleve da JM foreslo dette for å få fødselen igang da jeg var gravid første gangen...Det ble ikke så spennende og interessant for ham som han hadde håpet på... *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...