Gå til innhold

Bugaboo vs Oth U Jungle....??

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått så lyst på en Bugaboo...dvs tanken har streifet meg før også...Syntes at den jeans vaianten er sååå kul....

På F Lyng har de duo til 7600,-

Hadde egentlig bestemt meg for Oth og har allerde kjøpt bagen brukt av ei venninne...(men får fort solgt den på Finn)

Kan noen gi meg konkrete ulemper og fordele v begge vognene??

Tror dere at Bugabooen vil synke i pris...?? Syntes den var dyrere for en tid tilbake???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137685763-bugaboo-vs-oth-u-jungle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm jeg har begge vognene. Det kommer helt an på hva du er ute etter og hvor du bor, og hva som er vikigst for deg. Bugaboo ble forøvrig satt ned pga at så mange importerte fra utlandet.

Trillekomfort:

OTH er suveren. Bugaboo har en litt snodig vinkel på styret sitt, noe som gjør at den er litt rar å trille. I stedet for at stryret kan justeres mot deg så må du vinkle håndleddet liksom. Buggis også god å trille, men den er nok best på fast underlag som asfalt og kjøpesenter. OTH er genial på alle typer underlag.

Str:

Bugaboo blir veldig liten sammenlagt og selv om du må ta av bag/sittedel er det så enkelt at det gjør ingen ting. Den er kjempe lett. OTH blir også liten, men den blir lang og syns derfor den er litt vanskelig å få inn i bil. Vekten er helt ok på den også. Bagen til OTH er litt liten, Bugaboo er mye større og dypere på bagdelen. Men Buggis er lav og OTH er høy...

Utstyr

Begge vognene har bra ekstrautstyr, men mange kule muligheter med kalesjebytte hos Bugaboo. Handlenett vanskelig tilgjengelig på Buggis når bagdelen er på.

Pris

Dyre vogner begge to, men holder seg veldig bra brukt. Buggis er vel fortsatt på vei oppover på popularitets-skalaen, men OTH har jo vært poppis i noen år.

Kvalitet

Begge vognene er relativt "enkle" i stoff etc i forhold til mange tradisjonelle vogner a la teutonia, emmaljunge etc. har opplevd at mange av knappene til OTH har falt av og kalesjen til Buggis har blitt skjev. Syns også bugaboo heller litt til den ene siden. Bremsen til buggis er merkelig. 08 modell til buggis har ikke lufthjul, oth har lufthjul på alle dekk.

Tja... hva ville jeg valgt... bagdelen til bugaboo og sportsdelen til oth...

Skal du gå lange turer så ville jeg helt klart valgt OTH. Min buggis ligger permanent i bilen... og OTH blir brukt i hverdagen. Kommer til å selge buggis etterhvert, men har lyst til å ha muligheten til å ha babys mot meg mens han er liten og den muligheten har man jo ikke på oth..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...