Line m 3 Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Er litt småbekymret for fødselen denne gangen. Dette er mitt tredje barn, og med førstemann tok fødselen 20 timer. Men med nr 2 gikk det UTROLIG kjapt. riene startet kl 1 på natta. Jeg lå på pasienthotell på sykehuset jeg fødte på pga sterke kynnere. Full forvirring anng. rier altså, hehe. Jeg var til sjekk kl 22 på kvelden og hadde ingen åpning men fikk altså rier kl 1 på natta.. Jeg tuslet i dusjen for å bruke varm vann som lindring. Etterhver ble det så vondt at jeg skrek i dusjen og vekket exen som lå og sov. Ned i resepsjonen (hele sykehuset lå i mørke), i en rullestol pga så store smerter at jeg ikke klarte å gå mer og inn på føden. Ungen var ute 05.06. Nå er jeg jo redd for at det skal gå kjappere denne gangen, men har også hørt at det går raskest med nr 2, og litt tregere med de etter. Hadde jeg ikke allerede vært inne på sykehus den gangen, hadde vi aldri rukket frem Noen med erfaringer?
HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Min første fødsel tok ca 8 timer, nr to tok ca 5 timer, og nr 3 tok også ca 5 timer. Så for meg var andre og tredje fødsel ganske lik. Men det er sikkert kjempeforskjellig fra person til person. Bor du langt unna sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Min andre fødsel tok 1 t. 45 minutt fra første rie. Med nummer tre våknet jeg klokken. 07.00......08.50 var prinsen født:-) Er veldig spent på hvordan min neste fødsel blir. Lykke til!
Sånn kan det gå Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Førstemann tok ca 10 timer, nr. 2 tok 3 timer og 15 min og nr. 3 tok 75 minutter... ;-) Herlig kjapp fødsel.
Line m 3 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2008 Er litt usikker, hehe. Flytter til Horten 1 august, og det blir vel tønsberg som blir min fødeplass. Men jeg aner ikke hvor langt unna det er, men forhåpentligvis kortere enn den halvannen timen jeg hadde med mine to andre
Line m 3 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2008 Ser jo lovende ut det her :S hehe Hører med at jeg fikk en veldig blødning etter at morkaken kom ut også. Det gjør jo ikke akkurat saken noe mindre bekymringsfull for meg. Heldigvis har jeg jo lang tid igjen (9+5 idag), og kan ta det opp med jordmor.
mamma 84 Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Førstemann tok tre timer, andremann tok 4 timer (han var stjernekikker... så han var litt tung å få ut...) tredjemann tok 1 time (også stjernekikker, de sa på sykehuset at d var bra hun var d, for det "forsinket" fødselen litt...hihi vi rakk akkurat å komme på sykehuset før jeg presset henne ut. )
godiva med 3 gull Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Første fødsel tok 57 t og 40 min. (igangsatt) Andre fødsel, også igangsatt tok 5 timer!! og hun var stjernekikker. Gleder meg veldig til 3 fødsel, synes det er en helt fantastisk opplevelse. Håper såklart ikke på en ny 57 timers, men en sånn 5-10 timer er bra. Da blir man ikke sliten heller og kan være med hele tiden.
Yvonn Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 det tar ca 15-20 min å kjøre fra Horten til Tønsberg
har4barn Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 nr 1: 5 1/2 time fra første ri nr 2: 3 1/2 time fra første modningstablett nr 3. 2 timer fra første ri Er spent på nr 4. håper det går like fort som sist. En super fødsel der jeg fødte 15 min etter ankomst til sykehuset:).
nr.4 i oktober Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Hehe.. min nummer tre kom ut eksakt 1,5 time etter første rie, så her gikk det unna kan man si.. greit med to minutters kjørevei til sykehuset. (Nummer en tok 13 timer og nummer 2 tok 6 timer.)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 nr 1: 6 timer fra første ri nr 2: 4 timer fra første ri..... Har 50 min kjøring til føden..... så må vi vente til barne pass kommer -30 min .... Halveres det med to timer denne gangen og så har vi jo så og si ca 40 minutter å dulle på..... Hatt kraftige og masse kynnere fra uke 16 denne gangen... Blir fryktelig spennende..... skal hvertfall ikke føde i bilen.... da blir jeg heller hjemme.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 nr 1 tok 9 timer fra første ri, men dro ikke på sykehuset før to timer før, var førstemann og redd for å komme for tidlig på sykehuset. Nr. to tok 40 min fra første ri, jeg våkna med 1 min. mellom riene på natta, og vi måtte bare slenge oss i bilen for å rekke det. Håper at det ikke går sånn superraskt med nr 3 men at vi får litt tid til å hive oss rundt.
3 herlige unger!!! Skrevet 14. juni 2008 #14 Skrevet 14. juni 2008 Nr.1: Våknet med 3 minutter mellom riene kl 03.00, etter 2 timer var d 1,5 min mellom riene.. Lillejenta kom ut kl 11.40, ca 9 timer etter første ri.. Nr.2: Våknet med 2 minutter mellom riene kl 03.00, de ble veldig hyppige i ambulansen, men stoppet så opp litt før de igjen kom med ca 30sek mellomrom ( slike rier i 2 timer i strekk) Jenta kom ut 08.00 ca 5timer etter første ri.. Håper tredjemann vil raskt ut også, selv om d blir liten tid til kvile mellom så hyppige rier...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Første og andre fødsel ganske like. Begynte med lette rier tidlig om morgenen som gradvis ble kraftigere og hyppigere utover dagen/kvelden. Begge de første er født i 23-tiden, etter ca 20 min. utdriving/ pressrier. NR 3 (født for en uke side): 36 timer med lette rier med ca. 20 min. mellomrom. Ble ikke regelmessige før de plutselig kom med to minutters mellomrom. Rakk såvidt å kaste oss i bilen og kjøre til sykehuset. Barnet ble født 30 min. etter at vi kom frem. 3 pressrier/ 5 min. utdrivingsfase. Med andre ord: letteste fødselen av alle til tross for at det var mer enn 7 år siden sist!
Sauen Shaun Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Huff blir litt skremt når jeg leser dette. Førstemann ble tatt med keisersnitt uten at jeg hadde hatt noen åpning. Ved andremann ble jeg derfor regnet som førstegangsfødende og den fødselen tok 2,5 timer. Vil virkelig ikke at det skal gå raskere enn det. Bor en time fra sykehuset så det er ingen ønskesituasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå