Gå til innhold

Skikkelig knallgul farge på urin...Hjelp hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ekle detaljer her men men.. Var på do i sta og tørket meg når jeg var ferdig. Kikket på papiret av gammel vane( har blødd litt i sv.skapet) og det jeg så var urin med en nesten selvlysende gul farge! Hjelp, hva er dette for noe rart? Er jeg uttørket liksom? Man får jo urin med sterk farge hvis man har drukket for lite, men denne fargen var liksom annerledes- fryktelig sterk sitrongul farge.... Vet ikke om jeg burde være bekymret for noe.. Burde jeg det tror dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Sånn er min også ofte. Regner egentlig med at det er pga lite drikke for ustix viser ikke noe infeksjon. Vet akkurat hvilken farge du mener, selvlysende, nesten som en markør :)

Skrevet

Ja helt vannvittig gul farge.. Har aldri sett at det har vært sånnfør, derfor ble jeg litt... hva skal jeg si.. forbauset :-) Skal drikke masse i kveld for å se om fargen endrer seg. Men det rare er jo det at jeg egentlig ikke har drukket så lite idag...!

Skrevet

Vanlig ved veskemangel.... ikke farlig...Prøve å drikke mer, se om det blir bedre...

Skrevet

Har hørt at petrolgul urin betyr at man får gutt? ;-)))

ved væskemangel e dn mer som istefarge, mørk og brunlig?

Skrevet

He he, har hørt det jeg og men ultralyden viste at det sannsynligvis var ei jente ;-) Ja ang det v væskemangel så er jo ofte urinen litt sånn iste aktig som du sier.. Mørk liksom... Ikke vet jeg, men jeg drikker og drikker for å se om fargen forandrer seg!

Annonse

Skrevet

haha,så mye for dn teorien :-P

Men for å "skræmme" dæ skikkeli fant æ nån sykdomma som kan gi knallgul urin :

Infeksjon i lever/galleveier (gallefargestoff i urinen)

Stoffskifte problemer

En virus infeksjon

Eller det kan være nåt så ænkelt som at du spise B-vitamin tilskudd? d gir knallgul urin :-)

Men helt ærlig vil æ tru d e heeelt normalt :-) Æ har d åsså tidvis å så længe du føle dæ bra så e nåkk alt i ordn ska du se :-))

Prøv å peise på me mere vann så ordne d sæ :-) kroppen jobbe jo hardt me alle de hormonan så da blir d forandring både hær å dær :-)

Ta vare på dæ sjøl :-)

Skrevet

He he, takk ska du ha Sunnybeach førr god fordypning i mitt "gule problem" ;) Trur sikkert at ting e iorden, føle mæ heilt grei så æ "peise på" me vainn t den store gullmedalje førr å se om det ikkje blir litt mindre signalgult i do :-)

Klæmz ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...