Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har funnet navn til vår lille kjære datter på 1,5 mnd. Men aner ikke hvordan vi vil skrive det.. Othilia Otilia Othelia Otelia ??????????????????????????? TUSEN TAKK FOR SVAR!!
huldra87 Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Jeg trodde at Othelia/Otelia og Othilia/Otilia var to forskjellige navn?? Altså at de to navnene har ulik uttale ettersom det ene navnet skrives med E, og det andre med I? :-) Jeg tror jeg ville gått for Othelia. Flott navn, forresten. ;-)
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hm.. Tror kanskje HI tror Othilia og Othelia utalles OTELIA. Hm.. Uansett, ville også gått for OTHELIA:-) Men det er fordi jeg synes OTELIA er finere enn OTILIA. Men er usikker på om de utalles likt, jeg..
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Otelia/Othelia og Otilia/Othilia er to forskjellig navn som uttales ulikt. Jeg syns "Less is more", så er ikke fan av bokstaver som ikke har noe å si for navnet uttalelse. Jeg liker derfor Otelia eller Otilia best. Syns Otilia er et finere navn enn Otelia, men liker begge navna.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Vet om to små jenter som heter Othilie. Synes det ser best ut med en e inni navnet. Om man velger -e eller -a på slutten blir jo en smakssak, ser jo at du vil ha -a. Så jeg går for OTHILIA
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Og nå skrev jeg jo det helt motsatte av det jeg mente. Jeg mente at det ser best ut med en i inni navnet. Og jeg går fortsatt for OTHILIA
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Dette er jo to forskjelige navn... Dere må jo vite om dere synes det er penest med i eller e først og fremst. Jeg synes med e blir finest. Som regel synes jeg at letteste skrivemåten er den beste ( kutte ut unødvendige h'er og skrive med k, ikke c.), men i dette tilfelle tror jeg faktisk jeg ville gått for Othelia. ( Egentlig Othelie, men det var ikke et alternativ;))
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Oisann.. Tror vi har misforstått, her! UTALLES OTHILIA OT-I-LIA og OTHELIA OTH-E-LIA. Så man kan ikke skrive Othilia om man vil ha OthElia? HI...
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Ja, dere har nok misforstått. Othilia uttales Ot-i-lia og Othelia Oth-e-lia, så du kan derfor ikke skrive Othilia om Othelia er navnet dere vil ha. Eller, dere kan skrive det akkurat hvordan dere vil, men da må dere rette på uttalen hver gang noen leser navnet. Jeg syns fortsatt Otelia er fineste skrivemåte.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Othilie uttales med I Jeg ville skrevet Othelia med H, selv om jeg syns H er jålete og overflødig i navn som Marthe.
Vrimle Skrevet 9. mai 2008 #15 Skrevet 9. mai 2008 Othelia ser best ut, selv om jeg egentlig er imot "ekstra bokstaver". Fin navn forresten:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #17 Skrevet 9. mai 2008 OthElia utales vel Oth-I-lia på engels da. Kanksje derfor man også har fått formen Othilia? Akkurat som Laila - synes ikke det er spesielt fint navn. Men på engelsk utales det jo L-E-ila, og det er jo egentlig vakkert!
Vannmann35 Skrevet 9. mai 2008 #21 Skrevet 9. mai 2008 Othelia var fælt, får meg bare til å tenke på teleselskapet Telia. Othilia derimot, er et av mine favorittnavn - gå for OTHILIA, skrevet slik :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå