Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes Amèlia og Amèlie er nydelige navn. Jeg vil uttale begge navnene med trykk på første E'n, altså AmElia, akkurat som du uttaler Emilie med trykk på første I'n. Hvilket av disse synes dere er finest? Og burde vi bare skrive Amelia/Amelie og regne med at folk skjønner uttalemåten?
hannetroll Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Jeg skal ikke svare på hva som er finest, det får dere avgjøre selv, men dropp akksenten! Tror folk flest skjønner hvordan det skal uttales, hvis ikke blir de rettet på av barnet eller dere. Hvis dere velger å ha med akksent, så sørg for å skrive den riktig vei! Akksenten du skisserer medfører uttale av "e"-en i retning av "æ"...
Tieran Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hva mener du med "æ" aksent? Aha... appostroffen er feil vei;) Men ja, jeg synes det er finere å skrive/si Amélie enn Amelie- Men liker aller best Améli (ameliiii)
Jannamor Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Amelia, jeg uttaler det med trykk på e, uten apostrof, navnet blir bare sært med apostrof. Amelia var på vår liste og (gutt i magen) så det er nydelig.
prebs Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ville også droppet aksenten! Liker Amelia best : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå