Gå til innhold

Laparoskopi (kikkhullsoperasjon)som gikk galt =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jenter.

Ja så var den endelige dagen kommet og vi skulle kanskje få svar på hvorfor vi etter nesten 5 års prøving ikke har blitt gravid.

Tirsadag 6 mai.kl 0730 møtte jeg og min mann opp på pasienthotellet på elverum sykehus.

ble godt mottat og fikk tildelt en seng og en "sexy "nattkjole og en like "sexy"engangstruse.hehe...

gruet meg litt...men nå skulle vi da få svar og kanskje det ikke ble så lenge til før vi endelig skulle få bli gravid(jeg har jo lest det..at mange har blitt gravid etter en slik kikkhullsoperasjon,fordi de sprøyter inn en kontrastvæske som i mange tilfeller skyller igjennom egglederne,og da åpner de seg hvis det skulle hvise seg at de var tette)..og kanskje jeg skulle få bli den heldige...etter bare et par eggløsninger til.

Fikk et par paracett og de tok blodprøver på med.satte kanylen og ble lagt på intranevøs.(for at kroppen skulle ha nok væske da jeg skulle legges i narkose)

ble trillet ned til operasjonssalen så ca.kl.10-1030 .

de var kjempe hyggelige de damene som tok imot meg der..og jeg følte meg ganske så trygg.

så plutselig så sovnet jeg .

etter ca en time så ble jeg vekket opp igjen og ble trillet inn på intensiven.

første jeg kjente etter var plasteret på magen..MEN det var ikke der...jeg stilte spørsmål hvorfor..men fikk beskjed om å vente til legen kunne svare på det senere.

mannen min kom og han hjalp til å trille meg opp på pasienthotellet igjen.

det gikk ikke lenge før legen kom og kunne forklare at de måtte avbryte operasjonen forde jeg hadde hatt en så trang livmorhals og at han hadde stikt hull på i den.

da kunne de ikke fortsette forde kontrastvæsken som skulle sprøytes inn hadde kunnet rent ut i magen min(gjennom hullet)og det var jo ikke bra.Han beklaget så meget .han sa at sånt kunne skje ..men det skulle jo ikka ha skjedd.

Jeg må inrømme det at det kom som et sjokk på oss...vi begynte å gråte begge to forde nå måtte vi vente enda lenger for å få noen svar.

4-6 uker med legningsperiode.

og 6-8 uker før jeg får ny time.

Vi har ikke hatt noe annet enn motgang synes jeg ,....og dette på toppen av det hele...huff....=(.---

måtte ligge på sykehuset over natten forde de var redd det skulle bli infeksjon .

jeg hadde fått antibitika ...sånn for sikkerthetskyld.

fikk litt feber om kvelde...men morgenen etter(i går)så var den borte og jeg kunne få kjøre hjem.

nå er jeg hjemme...litt små ømm i magen...men frisk som en fisk ellers.

Det verste nå er jo ventetiden som kommer i møte.

Tenker bare på den lille etterlengtede babyen min...(håper jeg blir gravid etter neste lap)Ellers så blir det vel søkt ivf på oss tenker jeg .

samma det...bare jeg får blitt gravid en gang=)

ps:det at det ble hull i livmorhalesen min...var IKKE farlig.---verken nå eller i senere annledning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette var kjipt! Skjønner godt at du er skuffet! Var jo ikke sånn det skulle gå. Etter å ha ventet så lenge skulle du jo ha fått noen svar. Kan ikke annet enn å sende deg en stor trøsteklem!

Skrevet

Off, noen er bare max uheldige, så domt. Får håpe det går knirkefritt neste gang da :-)

Ps, hei Kirsty, du er her ennå du og? Hatt en pause på 6 mnd fra dette stedet, men nå kjenner jeg at jeg savner alle gode "samtaler" her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...