Gå til innhold

Delt permisjon og adopsjon, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to jenter i partnerskap som venter barn, og vi vil gjerne dele noe av permisjonen. Men dette kan jo ikke gjøres før adopsjonen er gått igjennom, og det vet vi jo ikke noe om nå om hvor lang tid det vil ta..

Og når den gravide søker om permisjon, har hun søkt om alt, og så er det mulig å forandre permisjonslengden underveis? Vi tenkte ta 54 uker med 80% lønn, og at medmor har de 2 siste mndr. ,men lurer nå på om det er like greit å ta 44 uker med 100%, og at medmor tar 2 mndr ulønnet permisjon, da er jo hun også sikret permisjon om adopsjonen skulle ta litt tid..?

Hvordan har dere andre gjort dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Da vi var hos NAV for å få hjelp (!) til å fylle ut papirene våre fikk vi beskjed om at om adopsjonen gikk i orden før min permisjon var over, kunne vi gi beskjed til NAV og medmor ville få sin del av permisjonen. Men at vi måtte være klar over en behandlingstid på rundt 6 uker. Så om adopsjonen var i orden veldig sent i permisjonen, så ville det antagelig bli vanskelig.

Ang. dette med % delingen så vet jeg ikke. Her har kun jeg som biomor tatt ut all permisjon begge ganger.

Skrevet

la ut mld om "pappa-perm for alle" i den andre donortråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...