Gå til innhold

Noen som har greie på kaniner her ?? Hønsenetting - som bunn i kaninbur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt et flott kaninbur uten bunn....og vår lille rakker graver seg ut så fort han får sjansen... :o(

Kan jeg feste hønsenetting til buret - eller kan han henge seg fast i "hullene"

Skrevet

Du kan ha hønsenetting i bunnen.

Skrevet

Jeg har absolutt ikke peiling på kaniner, men de kan vel henge seg fast? Ikke med hele foten, men de myke putene under? Bikkja vår rev opp foten sin på en sånn ståltrapp, og der var hullene så små at jeg ikke trodde det skulle være noen fare. Dette er to år siden, og hun er redd trappa enda.

Kan du ikke grave hønsenettingen noen få cm under bakken, evt. legge et lag torv over den, så slipper kaninen å gå rett på nettingen da?

Skrevet

du kan fint bruke den litt grovere typen hønsenetting, vi har brukt det i 15 år, å aldri har noen kaniner satt seg fast

Skrevet

Nei,det må du for alt i verden ikke gjøre.Hullene i hønsenettingen er for store,slik att kaninene setter fast beina sine,i verste fall kan de brekke beina.Har hatt kanin selv,og kjøpte da netting som var laget tilkaniner til å ha i bunnen.Men på toppen,og på veggene kan du bruke hønsenetting.Håper du forstår hva jeg vil fram til,lykke til;)

Skrevet

Ja, det kan du. Hadde kaniner selv når vi var små, og flere i nabolaget. Lagde egne bur - trekantbur, med hønsenetting både på veggene og i bunnen. Aldri noen som satte seg fast eller skadet seg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...