Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg skjønner faktisk ikke hvordan folk kan gå opp 5 kg i et svangerskap?? Jeg har allerede gått opp ca 14 kg og er i uke 31. Jeg var 84 når jeg ble gravid og har gått opp jevnt og trutt! Er i full jobb og går minst en halv time pr dag. ++ alt det andre man gjør når man har flere barn i huset. Hagen skal stelles og alltid noe å gjøre. Spiser veldig sunt og riktig, men selvfølgelig en is eller kake i helgene. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke legge på meg så mye men nå er kampen tapt føler jeg.. Har en del vann i kroppen da, men jeg kjenner at jeg blir så misunnelig på de som faktisk ikke går opp mer enn kanskje 5-8 kg. Når jeg spurte jordmor om dette så sier hun at man SKAL gå opp minimum 8kg i et svangerskap og at vektoppgangen min er normal. Men når man leser div innlegg her inne skulle man nesten tro at alle gikk ned i stedenfor opp.. Æsj -- blir nesten litt deppa jeg pga vekten!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 La oss ikke bry oss med "skrytehistoriene". Jeg er 31 år, 3.gangs og med startvekt på 80. Legger jevnt på meg - spiser jo mer enn jeg trenger og i tillegg sluttet jeg å røyke like før jeg ble gravid - men akter ikke å nekte meg selv et par ekstra "kosekilo". Var ikke flatmaget FØR graviditeteten, og blir det nok ikke ETTER heller, hehe... Klem fra en med godt isolert mage )
gutiina Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Er jo unaturlig å bare gå opp 5 kg da... Ved termin er jo ungen kanskje 3,5, og morkaka veier en kilo.. Alt vannet i kroppen... Det "minste" man skal gå opp er 8 kg, har jeg hørt...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Det er ingen ting som heter at man SKAL gå opp 8 kilo.... Det er bare tull! Når det er sagt så er jeg ei av de som hittils "bare" har gått opp ca 5 kg og er 34+1 i dag. Jeg kastet opp og gikk ned noen kilo så derfor har ikke jeg lagt på meg mere. Dessuten så har jeg problemer med å få i meg mat. Spiser jeg bittelitt for mye kommer det i retur... SKulle heller lagt på meg 10 kilo mere dersom jeg hadde kunnet spise mere normalt! Dessuten har jeg fått svangerskapsdiabetes og går på kostholdsregulering, noe som gjør at vekta mi har flatet ut. Spiser bare sunn mat nå og sukker er strengt forbudt. I tillegg skal jeg ha i meg minst mulig karbohydrater og fett så da sier det seg selv at det ikke er så "enkelt" å gå opp i vekt! Nei nyt det og vær gøad du slipper å slite med alt det som mange sliter med!
C@milla *EMIL* Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Jeg er akkurat som deg anonym, har vel strengt tatt gått opp litt ekstra også, da jeg bare er 25 uker på vei.. Dette er min første, og jeg har nok vært litt for lat. Men jeg spiser jo normalt jeg også. Må si at jeg ikke bryr meg stort om hva de andre går opp, men det er jo veldig fokus på dette. Trodde det var veldig vanlig med rundt 12 kilo jeg.. Har ei normaltvektig søster som også gikk opp dette. Koser meg litt med størrelsen min jeg.. ) Nærmer meg veldig 100 kg nå, men synes jeg ser gravid og fin ut. Har ikke fått en eneste kommentar om at jeg ser stor ut heller, som mange andre klager på. Heller de kommentarene at: nei, du har da ikke lagt på deg så mye...? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå