Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare 20 min der inne, han gjorde undersøkelsen også fortalte han på kontoret at jeg hadde pcos, ingen eggløsning og at jeg var infertil. Jeg hadde en haug med spørsmål men de hadde de ikke tid til. Vi får ikke ny time før i oktober, da skal min kjæres svømmere testes. Har ventet i 4 mnd på denne timen og nå må vi vente i 5 til før det skal skje noe. Det er kanskje slik det skal vere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var lenge å venta. Har du prøvd å bli gravid lenge? Det er jo vanlig med laaaange køar i det offentlige..

Men infertil treng du jo ikkje væra då. Mange mulighetar for å få til eggløsning. (med hjelp). Så eg synest det er eit dumt ord å bruke. Rart at du ikkje fekk tilbud om pergotime. Etter første timen min hos gyn fekk eg det med ein gang. Den gang fungerte det ikkje på meg, men har fått anna hjelp. Har høyrt om mange som har fått el ved hjelp av denne kuren, og den blir ofte brukt i ventetida, for å sjå om ein får el.

Håpar du greier å nyta sommaren i ventetida. Masse lykke til:)

Skrevet

såg du hadde svart i anna innlegg på kor lenge dåke har prøvd;)

Skrevet

Fikk bytta sjukehus, så nå blir det kortere ventetid, der var det bare 4 uker ventetid.. Og så ville de sende ut informasjon og slikt med en gang..

Skrevet

HVA?? Det værste jeg har hørt! PCO er ikke lik infertilitet!! Dra til en gynekolog, be om pergotime og vent på eggeløsning :-) Trenger ikke å vente i 5 mnd, er du gal???? Synes du har blitt dårlig behandlet! Min mor har PCO og fikk 4 barn, jeg har PCO og har ett barn. De fleste med PCO blir gravide med hjelp, og mange blir det uten hjelp (som meg).

Skrevet

Jeg mener det, få en time hos en gynekolog og sett i gang med hormonbehandlinger med en gang. Du trenger ikke å teste svømmerne før du setter i gang med hormoner altså. Du kan jo teste dem i oktober skulle det vise seg at du allikevel ikke blir gravid.

Skrevet

Men det var jo hos gynekolog jeg var, og de hadde ikke ledig time igjen før i oktober.. Men nå har jeg altså fått byttet sykehus, og der skulle ting skje litt raskere, de skulle sende ut rekvisisjon til hormonprøver og spermprøver med det samme jeg vart registrert. Tror dere er heldigere dere som bor i litt større byer, dere har kanskje flere valgmuligheter i forhold til private klinikker og slikt? jeg vet ikke..Ja jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke fikk begynne på hormonbehandlinger, det virket som om jeg måtte uansett vente et år før de satt igang noe behandling. Jeg ventet 4 mnd på den timen for å få bekreftet pcos, og nå mente de altså at jeg skulle vente et halvt år til for å få vite noe om den? Men når de har stillt en diagnose og jeg ikke kan bli gravid uten hjelp, hva er da vitsen med denne ventingen?

Skrevet

Du kan nok bli gravid uten hjelp, men det tar mye lengre tid enn hos de fleste. Min gynekolog ville sette meg på hormonbehandlinger før jeg i det hele tatt hadde prøvd å bli gravid, fordi jeg har PCOS. Men, jeg ville prøve selv først, og jeg ble gravid med en gang! Jeg har en syklus på mellom 8-10 uker og fulgte nøye med alle tegn på EL. Det har sikkert med at du ikke bor i en stor by og kan velge mellom forskjellige tilbud. I Oslo trenger du ikke et sykehus, du trenger bare en privat praktiserende gynekolog (med avtale = billig) som kan skrive ut medisiner til deg. Min gynekolog var ikke interessert i spermen til mannen min, han ville bare sørge for at jeg fikk EL. Jeg sa til han at jeg ville prøve i 6 mnd og ville begynne på Pergo hvis det ikke klaffet. Men, det var ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...