Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Noe å ha i bakhodet. Hvis noen har en eks, partner eller andre nære som har blitt voldelige eller truende i rus tidligere så ha dette i bakhodet og forsøk å få dem til å kutte ut alkohol helt og holdent. Det er så grusomt når det skjer tragedier og når det går utover barn og andre mennesker. Alkohol er det største samfunnsproblemet vi har her i landet, både i forhold til vold og sosiale problemer. Hadde for noen år sia en kjæreste som klikka i fylla og banka meg så alvorlig at jeg havna på sjukehus med 2 rukne ribbebein og endel slagskader i ansikt og på kroppen ellers. Han var verdens snilleste og så skikkelig ellers, men etter noen drammer...
OsloMor Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Folk som blir voldelig, være seg fysisk eller psykisk vold, under alkoholpåvirkning bør la være å drikke. Synes det er et tegn på at de har alkoholproblemer.
☆Anonymia☆ Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 er ikke bare å "prøve å få dem til å slutte" vet du..
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Ja, det er tross alt en gift, og noen reagerer helt anneldes enn andre igjen. Jeg må være forsiktig med alkohol, ikke at jeg blir voldelig, men jeg kan bli fryktelig deprimert av det.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Nei, jeg er klar over det. Men hvis de selv ikke innser det så må i hvertfall ungene beskyttes og en selv. man KAN ikke være sammen med noen som velger å drikke på tross av at de minster kontollen. Da går man fra dem og sikrer seg så godt man kan hvis det er fare for at de kommer på "besøk" i fylla.
☆Anonymia☆ Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 skjønner hva du mener...og har selv vert det barnet som opplevde pappan sin sånn,var redd for han osv.. mamma gikk fra han,heldigvis for mine små søsken..men dessverre var det for sent for min del..
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Det er akkurat det jeg vil folk skal tenke over, ange holder ut så lenge ike arna lir slått, en det er faktisk like ille for at barn å se mor få bank, og plutselig kan den dagen komme at det er barna det går direkte utover også, de som slår har ikke kontroll og kan derfor ikke være alene med barn mener jeg. Rettsvesenet og domstolene må skjerpe inn og sikre barns rett til trygghet. Hvis ikke er jeg redd vi kommer til å se mange tragiske saker i årene framover :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå