MathildeC Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Burde jeg bekymre meg? Vet det er individuelle forskjeller men nå begynner det å ha stått på stedet hvil lenge synes jeg. Hun er tydelig frustrert men prøver heller ikke alltid så hardt. Legger lekene litt fra henne etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Opp med rompa litt, men det har hun holdt på med leeeenge uten at det har skjedd noe (2 mnd). Hun har også spagettibein og selv om det er ørlite grann forbedring der, er hun langt fra å ha stive bein og stå i fanget... Noen andre her som hadde "sene" barn som har noen råd å gi meg? Eller skal jeg bare slappe av, det kommer når det kommer?
Mamma til to tette Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Vi hadde "sent" barn, rundt 10 mnd var han vel ikke begynt å reise seg. Fysioterapeut lærte oss å hjelpe ham litt på vei, med å få ham opp på alle 4 når han lå på matten, i tillegg bare såvidt hjalp jeg ham til å bli stødig når han ville kravle fra gulv og opp til meg. Istedenfor å bare løfte ham opp slik jeg hadde gjort. Slike små øvelser hjalp veldig, han trengte bare litt hjelp og motivasjon til å få det til. Siden har det gått slag i slag, nå er han snart på vei til å gå selv (13 mnd) og det har skjedd store framskritt uke for uke. Tror ikke det er noe å stresse med, de tar det igjen når de først skjønner hvor mye moro de kan de ha det med å stå og gå selv.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Dette er veldig invividuelt da. Har lest om flere barn her inne på rundt 1,5 år som forsatt ikke går, krabber etc.
Gothminister Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Minien her er nå 13 mnd,og først i går begynte han å åle seg litt framover Går tregt enda,men han klarer det,også får han jo tak i en leke som ligger halvmetern utenfor hans rekkevidde,det gjorde han ikke for to dager siden. Nå åler han seg når han skal opp til oss også,ikke bare ligge der og ynke og bære seg,fordi han ikke klarte å komme seg noen få cm framover.. Han setter seg ikke oppselv eller reiser seg opp. Så tiden kommer snart for dere også Er bare noen som er mer bedagelige enn andre.. Storebror reiste seg opp da han var 9 1/2 mnd,så store forskjeller her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå