bkatrine med bitteliten spire Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Etter 8 neg. inseminasjoner må jeg si jeg begynner å bli litt lei...i min alder er gjennomsnittet 6 inseminasjoner før man blir gravid..... Begynner nå å tenke....hvor mange ganger skal man holde på før man sier stopp? Er det på 10-12-15-20 inseminasjoner...tror det nå er viktig å sette en absolutt siste tall for seg selv...eller hva syns dere? Er det mange av dere som har blitt gravide som har kommet opp i tosifrede inseminasjoner? Kan det lønne seg med dobbel inseminasjon? Sorry, men ble bare litt lei her nå av alt egentlig, og kjenner jeg blir super sjalu på de som klarer det på første forsøk, selv om det seff er sinnsykt hyggelig for de, men men.... Nytt og det 9. forsøket i Juni da jeg må hoppe over en syklus...
solsikke73 Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Hei Jeg har bare vært gjennom fem inseminasjoner, så jeg kan ikke uttale meg om sansynligheten etter så mange forsøk. Lurte bare på om du har fått sjekket alt er OK (HSG røntgen, hormoner etc.). Jeg har selv fått påvist en tett eggleder, og har kommet til at jeg skal prøve IVF. Doble inseminasjoner kan potensielt økes sannsynligheten noe hvis man har problemer med å identifisere eggløsningen. Du kan også vurdere typen klinikk du går til (jeg vet ikke hvilken type du går til). I diskusjoner her så har man uttrykt at jordmorklinikkene er gode tilbud hvis man har lett for å bli gravid, mens de legedrevne klinikkene muligens har et bedre tilbud til de som sliter litt... Lykke til, la oss håpe at det ikke blir mange flere forsøk!
Månestråle75 Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har ennå ikke begynt prosessen, så jeg kan bare forestille meg hva du går igjennom. Håper forsøket i juni blir det siste )
ønsker1til Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Skjønner deg kjempgodt!! har ikke klinikken du bruker noen råd da? kanskje prøve noe annet? men IKKE gi opp. jeg aner ikke hvor mange forsøk jeg trenger, men hadde tatt det tungt om jeg visste at jeg kom til å måtte dra nedover 9 ganger. selvfølgelig blir mange sjalu, bitter og lei seg når andre lykkes på 1 eller 2 forsøk, ikke rart i det hele tatt!! VI er bare mennesker og nå veien blir så kronglete og det er så vanskelig å få det man jobber så mye for føles det urettferdig når andre lykkes så fort. Men sånn er det med mange ting i livet, og vi må jobbe oss gjennom det. Jeg er ikke vant med å være heldig og ha flaks, så jeg kan ikke tenke meg jeg komme til å lykkes etter 2 forsøk. MEn jeg skal vente å se. Veien blir til mens man går Ønsker deg virkelig lykke! heier på deg bkatrine!
Juli68 Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Kjenner vanvittig godt til tankene dine. Jeg brukte 11 forsøk og kjenner til flere slitere som kom opp i samme antall. Noen har lykkes og noen sliter litt ennå - lenger ned finner du et innlegg jeg skrev 'Alle gode ting kan være 11..' Jeg har ikke klart å sette grense ved antall forsøk, tror ikke jeg vil klare sette grense dersom jeg nå er uheldig og må igang igjen heller. Ihvertfall ikke så lenge fertiliteten og kroppen viser vilje til å bli gravid. Uansett, tankene blir dystre etterhvert som forsøkene bare fortsetter uten resultat. Dobbel insem. har jeg hørt at ikke har noe spesielt for seg, mulig andre vet noe annet. Ivf er variant, vet det kan være mange grunner til at man ikke går over på Ivf løpet og det trenger ikke bety den endelige løsningen på suksess heller. Så lenge eggledere er intakt kan insem. være tingen - men det kan bli mange insem. Alle har kanskje ikke den muligheten. Selv gikk jeg ikke over til Ivf før etter 9 insem. av ulike grunner. Blodslit alt tilsammen. Men, plutselig kan du lykkes du også Lykke til.
liesje Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Hei bkatrine Jeg kan bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i ditt innlegg. det å holde motet oppe etter mange forsøk er ikke så lett og nedturen blir nesten større for hver gang synes jeg. Hvor lenge man skal prøve, det er vanskelig å si. På stork sa de til meg at når man hadde prøvd 12 ganger uten å bli gravid så så de på sjansen som veldig liten. Jeg har selv 8 inseminasjoner bak meg og valgt å gå over på IVF, et mislykket IVF forsøk og skal prøve igjen nå. jeg vet ikke om IVF er løsningen for deg, det kan være det bare tar litt tid å bli gravid. For meg så gir det en slags trygghet å vite at egge er befruktet, føles som et lite skritt videre. jeg vet ikke hvor lenge jeg skal holde på, men jeg kjenner at jeg er ikke klar til å gi meg enda og det synes jeg ikke du skal gjøre heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå