Gå til innhold

Krampe (muskelnytning) i leggene om natten.. noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, nå begynner det igjen!! Sis svangerskap fikk jeg det også etter hvert.. HVER natt, mot morgenen strekker jeg meg i halvsøvne og våkner med et HYL av at jeg får "kneppsenne" (muskelknytning eller noe sånn..) i begge leggene! Det gjør rså vondt!! Masserer leggene, men det gjør likevel ondt når jeg skal stå opp av senga.. Kjenner enda antydningene fra i natt når jeg strekker på leggen...

Noen andre som plages med dette i graviditeten? Har dere noen gorde tips mot dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å legg et palmolive såpestykke under madrass eller laken. Det skal visst hjelpe ifølge min gamle mormor..... Har ikke forsøkt det selv.

Skrevet

har hørt snakk om magnesium, men det må selvfølgelig sjekkes med JM. Ellers så har jeg hørt: knyte ulltråd rundt ankelen, ull-underlag i senga, eller å spise banan... kjærringråd det da, men men .. Lykke til

Skrevet

Jeg har ikke hatt det før i natt denne graviditeten, men både i går kveld og når jeg våknet i dag fikk jeg krampe i ene leggen. Jeg tenker at det kanskje har sammenheng med at jeg gikk en del i går med flate sko og ikke strakk ut på noen måte etterpå. Så kanksje det kan hjelpe deg å gå små turer så du blir litt varm for så å strekke godt ut i leggene etterpå. Og prøv også å strekke godt ut i leggene før du legger deg om kvelden. Ellers har jeg hørt at det kan hjelpe å heve fotenden litt, eventuelt legge en pute under beina.

Skrevet

det har begynt med meg nå og, husker jeg hadde det sist og.det gjør så vondt at jeg nesten begynner å grine.

Skrevet

I natt drømte jeg at jeg hadde krampe i leggen - bare at det var ikke en drøm for når jeg våkna var jeg skikkelig støl i leggen =P Har bare 8 dager igjen til termin, og har ingen andre tips enn å strekke foten(tåa mot kneet), da pleier det å gå over på meg.

Skrevet

Jeg har det å.Skvetter ikke noe særlig når man våkner av det...får litt sånn halvpanikk.Kjennes jo ut som bena holder på å dø...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...