Gull-i-magen♥ Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Åh, nå begynner det igjen!! Sis svangerskap fikk jeg det også etter hvert.. HVER natt, mot morgenen strekker jeg meg i halvsøvne og våkner med et HYL av at jeg får "kneppsenne" (muskelknytning eller noe sånn..) i begge leggene! Det gjør rså vondt!! Masserer leggene, men det gjør likevel ondt når jeg skal stå opp av senga.. Kjenner enda antydningene fra i natt når jeg strekker på leggen... Noen andre som plages med dette i graviditeten? Har dere noen gorde tips mot dette??
Tante Bassa Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Prøv å legg et palmolive såpestykke under madrass eller laken. Det skal visst hjelpe ifølge min gamle mormor..... Har ikke forsøkt det selv.
Nordlyspar♥ Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 har hørt snakk om magnesium, men det må selvfølgelig sjekkes med JM. Ellers så har jeg hørt: knyte ulltråd rundt ankelen, ull-underlag i senga, eller å spise banan... kjærringråd det da, men men .. Lykke til
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har ikke hatt det før i natt denne graviditeten, men både i går kveld og når jeg våknet i dag fikk jeg krampe i ene leggen. Jeg tenker at det kanskje har sammenheng med at jeg gikk en del i går med flate sko og ikke strakk ut på noen måte etterpå. Så kanksje det kan hjelpe deg å gå små turer så du blir litt varm for så å strekke godt ut i leggene etterpå. Og prøv også å strekke godt ut i leggene før du legger deg om kvelden. Ellers har jeg hørt at det kan hjelpe å heve fotenden litt, eventuelt legge en pute under beina.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 det har begynt med meg nå og, husker jeg hadde det sist og.det gjør så vondt at jeg nesten begynner å grine.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 I natt drømte jeg at jeg hadde krampe i leggen - bare at det var ikke en drøm for når jeg våkna var jeg skikkelig støl i leggen =P Har bare 8 dager igjen til termin, og har ingen andre tips enn å strekke foten(tåa mot kneet), da pleier det å gå over på meg.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har det å.Skvetter ikke noe særlig når man våkner av det...får litt sånn halvpanikk.Kjennes jo ut som bena holder på å dø...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå