Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har en oldemor som het Petronella og liker det veldig godt. Det er jo et ekstremt sjeldent navn- noen forbinder det kanskje med eventyr? mange vil nok reagere- , men fortjener ikke nevnet en renessanse?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Fint navn, og ekstra koseleg å bruka når det er oppkalling. Mange kjenner vel navnet frå Petronella Barker, så det er ikkje heilt ukjent!?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Kult. Dere kan jo eventuelt gi henne kallenavnet Petra eller Nella til vanlig:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Skikkelig kult. Dere kunne jo valgt det som mellomnavn hvis dere syntes at det var litt reaksjonært. Jeg synes det var kjempe-stilig. Gøy når ikke alle barna heter det samme.
Tieran Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Veldig tøft navn:) Bruk det evt som andre fornavn som nevnt over her:)
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Liker det ikke. Da syns jeg Petra er bedre og egentlig liker jeg ikke det heller. Når det er sagt syns jeg det er litt stilig hvis dere velger det, ikke mange unger som heter det for tiden og vi trenger litt variasjon.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes Petronella er morsomt og sjarmerende, men jeg synes i grunn det er mest et kallenavn, et navn som passer som nick på internett, i barnebøker, sanger etc. Synes Petronella er litt i samme gate som Mikkeline, Ruske-Sara, Tjorven etc. Men for all del - det er et brukbart navn. Oppkalling er jo hyggelig. Hvis dere vil ha Petronella, kan dere fint bruke det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Hmm.. litt ulike meninger må det jo være. Til opplysning er Petronella et gammelt navn fra middelalderen- i den formen det fortsatt har - ingen forkortelse med andre ord. Det har bare vært veldig lite brukt de siste par hundre åra- men er altså ikke et 'tullenavn'. Takk for alle svar og meninger!
Lady lovely locks Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Pappa pleide å kalle meg Petronelle-springfart når jeg var liten. Trodde det var noe han hadde funnet på,så måtte le litt når jeg så det. Men navnet er fint det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Passer bra på ei som det er litt futt i da, tenker jeg :-) Mamman og pappan er ikke så værst spretne, så hvis hun ligner oss skulle det passe bra, hehe. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå