Gå til innhold

Jordbær..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man ikke spise jordbær når man ammer? Jeg har nå gjort det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går sikkert greit, men jordbær er lett å utvikle allergi mot.

Skrevet

Og har man ikke noe allergi mot jordbær i familien er ikke sjansene store for å få det.

Skrevet

å her har jeg spist en hel kurv ....ups sånn kan d gikk...

Skrevet

Tidligere ble det sagt man ikke skulle spise jordbær og nøtter+ andre allergi triggere. Men de har gått bort ifra det nå:

Allergi

Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostholdsråd til ammende. (hentet fra matportalen.no)

Skrevet

Hvis barnefar er allergisk mot jordbær er det lurt å holde seg litt unna. (regner med at du ikke er det siden du har spist det:-))

Jeg fikk beskjed av legen om å være litt forsiktig med reker siden barnefar er svært allergisk (blir veldig dårlig). Kommer vel av at barnet i utgangspunktet da kan være disponert for allergi og at det da kan utvikle seg hos barnet.

Skrevet

Hmm..

Og jeg som trodde man skulle unngå jordbær fordi baby kunne få vondt i magen av det...

Da kan jeg jo spise jordbær da jo... Yammis!

Skrevet

Tror det er noen babyer som kan få vondt i magen av det. Men man kan jo prøve seg frem. Har spist litt og ikke vært noe problem=)

Skrevet

Min andremann reagerte på jordbær, men han var bare 1 mnd da jeg spiste det første gangen. Spiste ganske mye så det var enkelt og vite årsaken.

Snuppa reagerer raskt på det jeg spiser så jeg tar det litt forsiktig, men har tenkt og spise litt etterhvert for å se hvordan det går.

Skrevet

Min datter er 5 uker i dag, og vi har kun hatt 1 våkenatt m henne på disse ukene.. Det var etter at jeg spiste en del jordbær før kveldsamminga. Hun hadde tydeligvis veldig vondt!! Og skrek til 6 om morgenen.. Neste dag var hun sitt vanlige, rolige jeg. Så jeg går en jordbærløs sommer i møte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...