Gå til innhold

fikk du blomster hos arbeidsgiver etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk blomsteroppsats fra arbeidsgiver alle 3 gangene - og kollegaene samlet inn til gave og strikket nydelige plagg og jeg vet ikke hva :-)

Her er det policy at arbeidsgiver sender blomster. Hva kollegaene gjør varierer fra avdeling til avdeling. Han som fikk trillinger (yepp!) fikk ikke noe av kollegaene sine - og det synes jeg var litt stusselig av dem.

Annonse

Fikk klær før hun kom, sluttet nemlig på avdelingen da jeg gikk ut i permisjon. Fikk blomster av velferden etter hun ble født, og vi fikk også blomster av jobben til sambo etter fødsel.. Koselig:-)

Jeg var innom på besøk der jeg jobbet frem til en mnd før fødselen (skulle ikke tilbake dit etter permisjonen, hadde bare vikariat frem til en mnd før fødsel)

Da fikk jeg en masse klær (tskjorte, shorts, bukse, genser, kortermet body og solhatt) Samt at jeg fikk en masse sms'er med gratulasjoner

Nei, fikk ikke det, men fikk 3 pakker i posten (vi flyttet til en annen by da vi fikk barn), en fra sjefen og kollegaene ellers på huset. En fra de jeg jobbet i team med og en fra en liten kundegruppe ;-)

Kjempekoselig.

Og det fulgte med kort til alle tre hvor de hadde skrevet litt.

Det er godt å vite at de har satt pris på jobben jeg hadde gjort og ønsket meg lykke til. (selv om min nærmeste kollega var litt fornærmet fordi jeg flyttet og sluttet i jobben, hehe)

Annonse

Nå er det lenge siden han ble født, men jeg var iallefall veldig skuffa, for det kom ingenting fra arbeidsgiveren min før i mellomjula!! Han var født 20-oktober....

Sjefen unnskyldte seg veldig etterpå.

Jeg ble heller ikke bedt i julelunsjen..var lei meg for det. Greit nok man er i permisjon, men en ny baby er jo bare og ta med seg på noe sånt, og dessuter er det viktig med en liten oppmerksomhet,synes jeg.

Blomstene jeg til slutt fikk , mer enn to mnd etter fødselen, var forøvrig nydelige...

jo julelunsjen ja...fikk en telefon om at jeg kunne jo stikke innom hvis jeg var ute å kjørte????halveis invitasjon spør du meg...fikk ikke komme på personal pizza første uka i permisjon heller da...var vel redd for regninga når jeg hadde tømt pizza bordet:)

Jeg jobber i en gullsmed, og fikk en grøtskje i sølv fra kjedekontoret, og et sett med rosa emaljesmykke, -armbånd og -ring fra "min" butikk. Fikk i tillegg klær av kollegaene jeg hadde jobbet mest med. Syns det var veldig hyggelig, spesielt at kjeden brydde seg, da jeg kun hadde truffet kjedesjefen 2 ganger =)

Fikk ikke blomster fra min arbeidsgiver jeg heller, og er fortsatt skuffa over det. Men tror kanskje at det skyldtes at det var sommerferie-tid og de som vanligvis ordner med slikt ikke var på jobb da. Men synes det er en dårlig unnskyldning

Men det skal sies at jeg fikk fra klubben (fagforeningen) på jobben min, så kollegene hadde jo tenkt på meg selv om ledelsen ikke hadde det. Fra mannens arbeidsplass kom det blomster både fra bedriften og klubben.

Jeg har fått to barn men aldri fått noe fra jobben. Men var klar over det fordi sjefen min og ass. sjefen er begge to over 40 år og single og barneløse og de syns det er tull at vi skal kjøpe gaver til ALLE som får barn!

Nei, men da jeg og lillegutt var på besøk på jobb et par mnd etter fødsel fikk vi høre at "vi har planer om å sende en liten oppmerksomhet til dere etter fødselen, men du vet oss da, vi er ikke de raskeste. Men det er på vei altså!!" Ja, nå er lillegutt 7 mnd i dag, og vi har enda ikke fått noe.

Samboerens arbeidsgiver derimot, sendte en nydelig oppsats som ventet på oss på barselhotellet når vi kom dit. Og han hadde da vært ansatt 1 mnd der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...