Gå til innhold

fikk du blomster hos arbeidsgiver etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk blomster fra min arbeidsgiver,og fra sambo sin arbeidsgiver.

et par uker seinere fikk jeg masse klær fra min arbeidsgiver.

Men jeg fikk ikke blomster av sambo:( Det var jeg litt skuffet over.

Annonse

Med nr 1 fikk jeg blomster på barsel og klær (innsamlet fra de ansatte) da vi kom på besøk på jobben. Med nr 2 fikk jeg blomster og klær da vi kom på besøk på jobben. Det er vanlig rutine der jeg jobber. Veldig koselig.

Annonse

Men kom på at vi fikk ingen ting fra samboers arbeidsgiver (to ulike). Han fikk ikke engang fri med lønn for å bli med på fødselen - ble trukket for dagen. Med nr 2 fødte jeg i helgen, og han slapp heldigvis å ta fri uten lønn.

Da søstern fikk baby, fikk de blomst og gave fra hennes manns arbeidsgiver, pluss at han hadde 14 dagers fri med lønn.

Jeg fikk ingenting ifra mine arbeidsgivere da jeg fødte snuppa, ikke en sms heller :-), 2 av de som jobbet i en annen butikk i samme kjede fikk jeg klær av som var ifra dem selv privat, ifra gubbens arbeidsgiver fikk vi en kjempe stor bukett som trolig kostet 500 (vennine som er blomsterdekoratør sa at den er ikke billig og den kostet nok over 500 da hun så den)

Klær fra min arbeidsplass. Blomster da vi kom hjem fra sambo's + 1000 kr etter en stund (når de hadde orga innsamling). Synes nesten pengegaven var i største laget, vi ble litt satt ut. Men som de sa; det er ikke så ofte våre ansatte får barn (han jobber stort sett kun sammen med folk som kunne vært foreldrene hans).

Gjest dagdrømmer

Da er jeg og litt sær ja;) Første gang fikk vi ingen ting, ble litt rot med blomster og sånn sidenb vi ble litt ekstra på sykehuset, men burde ha fått det med meg siden jeg var ny i stillingen og var litt spent på om det kom noe.

Tenkte ikke mer over det før jeg ble bedt om å spleise på blomster til en som ble far, for "sånn gjør vi det på denne avdelinga".

Men den skikken var nok avviklet til mini kom, for det kom ingen blomster da heller. Men sms denne gangen da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...