Gå til innhold

hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så fortvilet,for jeg klarer ikke slutte å røyke.har trappet ned til 1-2 røyk om dagen ,men samvittigheten min er svart.elsker babyen i magen og er så redd for at noe skal gå galt er 30 uker på vei.sambo gir blaffen ,og tilbyr meg røyk,enda jeg tryggler han om å la være.jeg har lest all verdens brosjyrer,og motivasjonen er på topp om kvelden,men med en gang jeg står opp blir jeg svak.kan noen fortelle meg hvordan de har sluttet helt å røyke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt problemet, har vært der selv.. Eneste rådet jeg kan gi er å tenke at du nå er "rugekasse" for barnet ditt, og at du vil h*n skal ha det BEST mulig de få ukene h*n er der inne.. Så får du heller begynne igjen med "god" samvittighet etter sv.skap / amming. Dette har i alle fall hjulpet meg, tanken på at jeg kan begynne igjen om ikke så lenge.. (Er 29 uker på vei...) Får panikk ved tanken å ikke kunne røyke mer!! Patetisk, men sant.....! I tillegg hjelper det å spise masse frukt og "sunt" snop (hjelper å føle seg veldig sunn, sant?) og holde seg mest mulig unna andre som røyker..

Syns du har vært veldig flink å kutte ned da, men alle ønsker vel selvsagt å bli helt røykfri!! Du får bare tenke på lillegullet i magen, og holde ut 10 uker til - det klarer du nok skal du se!!

Masse lykke til, og hold oss gjerne oppdatert! :)

Skrevet

tusen takk for støtte og råd.fremdeles sliter jeg med å kutte helt ut.

Skrevet

Jeg synes du er kjempeflink som har greid å kutte ned til så lite som 1-2 røyk om dagen, iallefall når du stadig blir utsatt for røykepress fra din samboer. Jeg vet nemlig godt hvordan det er. Min samboer tar tiktignok litt hensyn, og røyker slik at jeg ikke ser det. Men jeg vet jo at han røyker, og synes det er veldig vanskelig å la være selv...spesielt fordi det går utover humøret og at jeg spiser mye mer enn vanlig. Er i 17 uke og har lagt på meg 12 kilo...det er kanskje det verste. Men prøver å tenke på barnet som vokser inni meg, og at de kiloene jeg får ekstra nok vil forsvinne etter endt svangerskap. Er barn nr 2 dette, og greide ikke slutte med førstemann. Han greier seg heldigvis veldig fint selv om jeg røykte ca 10 om dagen.

Om du ikke greier å slutte helt har du iallefall gjort ditt beste for å redusere...og det er kjempebra! 1 røyk er dobbelt så lite som 2 osv. Kanskje du greier 1 annenhver dag? Det er enda mindre enn 1 hver dag osv...Lykke til med fødselen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...