Gå til innhold

Råd mot kvalme??? hjelp!!!

Anbefalte innlegg

er så veldig plaget med kvalme, 4 uker på rad nå...er 3 mnd på vei og hadde håpet det ville snu seg snart. har gått ned 8 kg og er ikke så stor i utgangspunktet. synes det er skremmende å tenke på at vekten kanskje fortsetter nedover:( har fått noen råd fra legen min om å prøve ingefær,men dette hadde desverre ingen virkning på meg. har noen av dere prøvd sea-armbånd? hørt det virker på noen.

håper på snarlig svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137677136-r%C3%A5d-mot-kvalme-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært kvalm de siste seks-sju ukene, kastet opp tre-fem ganger i uka de siste fire ukene, omtrent. De verste morgenene har jeg bedt kjæresten min lage frokost til meg på sengen, det hjelper å ikke måtte stå opp med en gang. Også syns jeg det hjelper veldig å drikke peppermyntete. Har ikke prøvd sånne seabands, men det hender kjæresten tar armene mine og klemmer på det presspunktet når jeg er kvalm. Jeg syns det hjelper, men vet ikke om det er fordi det faktisk funker eller om det er fordi jeg syns det er så koselig at han gjør det:-)

Hos meg er det bare å soise som hjelper, så jeg har lagt på meg ca 1 kg til nå. Er ikke noe stresset over det, men det var kanskje litt mye med 8 kg nedover? Du kan jo kontakte legen din, om han/hun har noe han kan gi deg som ikke er skadelig for barnet?

Det har også hjulpet med dundersalt! :)

Annonse

Jeg har brukt sea bands en halvtime nå og da og følte i starten at det ikke var til hjelp. Men etter en ukes tid begynte det å få god effekt.

Etter hvert gjorde jeg det slik at jeg tok på meg armbåndene og la meg nedpå en halvtime når jeg kjente kvalmen kom. Resultatet kom kanskje ikke umiddelbart, men opplevde hver gang at det ga seg etter en time eller to, og holdt seg borte i minst et døgn.

Nå i uke 15 er jeg heldigvis kvitt hele problemet.

E i uke 15 nu. den siste uka har vært sånn høveli bra, men har slete vældi i ca 10 uke me kvalme og plager... Hjalp for mæ og spis hver 2.time som regel. Fikk å kvalmetabletter hos legen. syns det hjalp. Fikk hør i forrige uke at akupunktu skal vist vær veldi bra for svangerskapskvalme... Har æ vist det før sku æ ha prøvd det...

Håpa du bi bedre:) Ik bra å gå ned så masse i vekt...

Hei

Jeg har et godt råd som virket på meg. Jeg spøy ca 5 ganger hver dag i nesten 2 mnd. Det var like før jeg måtte sykemelde meg.Men jeg hadde hørt at akkupunktur hjelper.Og det gjorde det;-) 4 behandlinger så var jeg kvitt det. Håper det ordner seg for deg.

saltkjeks på sengekanten

ingerfærøl

ingefær kapsler

spis ofte og lite

druer og frukt generelt

mye veske

vist ingenting funke så dra å kjøp postafen på apoteket. e reisesyketabeletter som ikke e skadelig på fostret men for å få det bør du snakke med legen først, blir veldig trøtt av dem. så anbefale 1 om morran og 1 om kveldene.

vist du har gått ned 8 kg å ikke får mat i dæ i heile tatt. ja få legene til å teste om du får i dæ mat i det heile tatt. få dem til å ta enn ekstra prøve i urinen.

æ har virkelig erfaring med dette. æ har gått ned nesten 15 kg. 4 dager sykehusinnleggelse med inntravinøst osv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...