Gå til innhold

Noen som har fått (evt ikke fått) Reductil med lett forhøyet blodtrykk?


tullip

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmi på 33 og skulle veldig gjerne blitt kvitt en god del kilo. Jeg spiser sunt og trener hver uke men vekta står stille! Har da lest om reductil og har skrekkelig lyst til å prøve den. MEN - da jeg var hos legen for et par dager siden hadde jeg et blodtrykk på 150/99, altså for høyt til å få reductil.

 

Jeg har i perioder tidligere hatt høyt blodtrykk, bl.a. under svangerskapene mine, men det ligger vanligvis på ca 90 i undertrykk. Legen, som er nyutdannet, sa at jeg måtte komme tilbake i morgen og sjekke blodtrykket. Jeg er enig at nesten 100 er for høyt til å få reductil men hva hvis den ligger på rundt 90 i undertrykk? Er det noen andre som har fått det da? Legen nevnte noe om at jeg kanskje burde ha blodtrykksmedisiner mens jeg gikk på reductil...men er det lurt? Tar det ikke også en god stund før de medisinene virker? har så lyst å miste noen kg før sommeren..! Konklusjonen min er at jeg er opptatt at det skal være trygt å gå på resuctil men er redd for at denne legen er litt for forsiktig eller det motsatte da hun er nyutdannet...noen som har tips eller erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk reductil selv om blodtrykket mitt var litt høyt, når jeg fikk tablettene var blodtrykket 138/88, 14 dager etter var det 134/88, skulle vel egentlig vært å sjekka det igjen nå i disse dager, men har ikke kommet så langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...