nina er gravid;) Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har vært på sykehuset i dag og her er verdiene mine. 4.4.08 forrige gang Tsh 12 Frit4 10,8 Frit3 5,3 29.4.08 i dag Tsh 5.3 Frit4 14.2 Frit3 4.9 jeg skjønner egentlig ikke stort hva dette betyr,har en kjempe hyggelig lege,men hun snakker ikke veldig godt norsk.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 TSH er fortsatt for høy, men mye bedre. Den bør være mellom 1-1,5 når man prøver å bli gravid elelr er gravid. FT4 er ok, men husker ikke helt referansen på FT3. Med andre ord bør du nok få bedre kontroll på stoffskiftet ditt før du starter med IVf behandling
nina er gravid;) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 jeg var redd for det..begynt på 100mg for en uke siden så jeg håper det blir bedre,skal på samtale i morgen ...alene..mannen er værfast. får vel noen svar da og .....men vi begynner vel ikke rett på i morgen heller så ..får vente å se..takk for svar..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Noen begynner nok rett på, men jeg hadde ikke gjort det hadde jeg vert dg. jeg har mistet 2 ganger pga lavt stoffskifte. hadde en taltenløs fastlege som ikke gav meg behandling. Hvis ikke stoffskifte er under kontroll kan dette føre til aborter og skader på ett eventuellt foster. Så hør men han hvor lenge han råder dg til å vente. Han godtar nok ikke at du startet i morgen slik som stoffskiftet er nå
nina er gravid;) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 Vi drar på ferie i 14 dager den 16 ,og deter da syklussen min starter,så jeg regner ikke med det jeg heller. men fytti og jeg gledegruer meg. Jeg miste forrige gang pga stoffskifte sier gyn,14 uker på vei så her tar vi ingen sjanser.. takk for svar ,det er veldig greit å kunne lese inleggene her så føler jeg ikke at bare jeg sliter,selv om jeg skulle ønske det heller var sånn...mang tøffe damer her,lykke til med egen behandling..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Nei, du er nok ikke alene for å si det sånn. Er trist hva alle må gjennom. jeg selv begynner å miste troen på at vi kommer til å klare det. vet jo at de fleste leger og gynekologer tenker det samme. Du får h alykke til. denne gangen mister du ikke pga stoffskifte så lenge du sørger for å ha god oppfølging;)
nina er gravid;) Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2008 lykke til du og ,jeg har vært helt i bånn i løpet av disse årene,syntes en stund alle var gavide , slitsomt å være lei seg og ikke vite hvordan man skal utrykke seg.Jeg har to flotte barn og føler at det å få en til har vært en slitsom prosess,så jeg gir et dette forsøke og så er jeg ferdig ..da orker jeg ikke mere.Men det posetive er jo at en blir tolmodig..he he..men ikke gi opp ,de er jo en del solskinn historier her og ...så tvi tvi vidre ..
AniBer Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 TSH ligger for høyt. Jeg har lært at man skal kjenne etter selv når man føler seg i best form, deretter på hva verdiene ligger i. De har en referanseverdi å gå etter, men det er veldig avhengig av den enkelte. Jeg har f.eks en normalverdi mellom 2,5 -3,0! Det er da jeg fungerer best!! Dette er ikke det man lærer av fastlegen! Jeg anbefaler alle med lavt stoffskifte å få fastlegen til å søke de inn på et lærings- og mestringskurs for de med lavt stoffskifte! Snakk med fastlegen din om det! Masse masse lykke til ihvertfall!! Onsdagsklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå