Gå til innhold

Kjønn og ul med stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med litt ekstra polstring på magen som har vært på ul og fått vite kjønn? Eller blir det for vanskelig å se kjønn da?

Fikk vite at siden jeg hadde litt stor mage var det vanskelig å undersøke meg... :(

Jeg var 85 kg da jeg ble gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk...Hadde ingen problemer på ul.

Du er jo ikke så stor!

Eneste som har sagt noe om min vekt var JM som forsiktig antydet at jeg "hadde noen kg for mye" og derfor burde ta en glykosebelastningstest. Både lege og jm kommenterer hvor fin magen min er ;-)

Skrevet

Ingen som har kommentert i det hele tatt hvordan jeg ser ut, var også 84 da jeg ble gravid, nå nærmer jeg meg styggelig de 100... :o( men det gikk jo helt fint med ul og har fått vite kjønn :o) Går ofte pga risiko, og INGEN har nevnt noe om hverken det ene eller andre.. Snille folk ;o)

Skrevet

Nei, pytt da! Ikke bekymre deg! Jeg veide 122 kg da jeg ble gravid, og jeg gikk uten problem se kjønnet på UL i uke 18. Jeg var spurte selv om det kunne være vanskeligere å se på meg siden jeg var stor, og jordmora sa at ja, det kunne hende, men det viste seg å ikke være noe problem i det hele tatt. Og jeg har masse polstring på magen. Så ikke vær redd, om barnet ditt ikke er "sjenert" så er det ingenting i veien for at kjønnet vises...

Skrevet

Jeg har tatt utvendig ul siden uke 6(hatt 4uke) hos legen min, og jeg syns da jeg har sett hva han har vist meg hver gang :)

Nå da jeg var på ordinær ul så så vi jo så bra :D Jeg så hjertet med klaffer og neseborene hans og alt :)

Eneste jm sa om kjønnet er at det er nok en gutt, men navlestrengen lå i veien så derfor var det litt vanskelig å se.

Skrevet

Så bra at dere treffer snille folk da :)

Jeg hadde samme kjerringa sist også, men var da 13 kg tyngre da jeg ble gravid. Fikk kommentarer da også om at jeg var lubben og det derfor var vanskelig å undersøke meg. + noen spydige kommentarer. Den gangen satt jeg og gråt hele veien hjem fra ul pga den kjerringa. Hun ødla hele den fine opplevelsen det skal være å være på ul.

Jeg snakket med jordmora mi denne gangen om den opplevelsen, og hun ringte til sykehuset for å høre hvem som var oppsatt på min ul denne gangen. For å forsikre meg om at jeg ikke fikk samme dama. Og nei, det var noen annen ble det sagt. Ikke vet jeg hva som skjedde, men da jeg kom dit så JO DA, hvem var det som skulle ha min ul.... GRRRR!!!! Enkelte folk passer ikke i yrket sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...