Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i 13. uke, og har lagt på meg 1.5 kg. La på meg 25 kg i sist svangerskap, og det var kilo som det ikke var spesielt lett å bli kvitt...Så skal prøve alt jeg kan denne gangen å ikke bli så stooor...men det er så mange lyster og fristelser...

Annonse

Jeg er i uke 12. Jeg har til nå lagt på meg 1.5 kilo. Veide 59 før svangerskap, 60.5 nå.

Det er mest pga at det eneste som hjelper mot kvalmen er å spise..men stresser absolutt ikke med det! Bare koser meg ;)

Sist gikk jeg opp 25 kilo som Krysta, og har ikke tenkt til å gå opp så mye denne gangen.. :)

Har heldigvis ikke lyst på snop ennå ;)

Litt usikker, men gikk opp to kilo i kvalmeperioden, og føler jeg har lagt meg ut litt mer etter det også. Men går sjeldent på vekta, og orker ikke stresse mer enn nødvendig med det. Men trener/går tur hver eneste dag, og spiser lite snop og usunn mat. Men har gått mye i brødmat, da dette er det eneste jeg har orket å spise. Så har fått meg en brødmage:)

Er nå 13 fullgåtte uker og vekta viser minus 1 kg her, men har begynt å ta igjen "tapet" fra de de første ukene. Gikk ned 3 kg de første 10 ukene pga kvalme og amming tror jeg, men nå har matlysten kommet og jeg har trappet ned på ammingen så nå er vi på rett vei! La på meg 17 kg i forrige svangerskap, men de forsvant som dugg for solen innen de første 10 ukene var omme, så her må kiloene gjerne bare komme :-)

Hei, har ikke vekt men tror jeg har lagt på meg tre kilo (uke 12). De ligger mest på magen, og tror det er litt fett. Har vært utrolig søvnig og trøtt til nå, så jeg har ikke orket å bevege meg så mye (all energi er gått med på jobben) - har prøvd å gå litt.

Grunnen til at jeg ikke har vekt er at kilomassen min er veldig høy sammenliknet med vekta - selv om utenforstående ikke ser det. Veier normalt ca 70 kg ( i ikke gravid tilstand) og er kun 1,63, men folk tipper under 60 kg når de ser meg. Har hatt veievekt før, noe som førte til at jeg nesten fikk spiseforstyrrelser (så bare kiloene og ble helt fiksert på dem). Derfor ble den gitt bort etter samtale med lege.

Vær så snill å ikke henge dere for mye opp i kilo, hvis det ikke er en helsemessig grunn til det - det kan gjøre vondt verre.

Men dersom det stemmer også for meg at vi blir mer opplagt snart ( i 2. trimester), så blir det daglige gåturer for meg (det er ihvert fall planen) - med hunden (som jo blir luftet flere ganger daglig, men kun kortdistanse). Hunden har klaget litt på dette de siste ukene, med snutedytting og poter på lår og mage hos meg (samtidig som den logrer ekstra når båndet kommer fram, så det er jo ikke til å misforstå). I tillegg har jeg en koselig venninne på jobben som også har avtalt gåturer meg meg framover på kveldstid.

Så jeg ser turene komme framover - selv om pollenallergien min bremser litt (men trodde det skulle bli verre enn det er - føler meg tross alt heldig).

Spiser ikke så veldig mye snop, liker best salte ting ( her går det i bacon crisp i helgene og en veldig mørk sjokolade noen ganger).

Så jeg tror (vet jo ikke, da dette er min første) at jeg kan gjøre mye for meg selv ved å gå turer. (Håper jeg ikke virker altfor naiv her... hehe.) Enig i at det er bra å være føre var, men for min del skal det ikke gå ut over min etterlengtede mikro, som endelig er på vei!

Har også skritt-teller (som jeg kanskje bør grave fram).

Kanskje noen her vet hvor mye (antall skritt) det er lurt å bevege seg når en er gravid dersom man på forhånd til daglig ikke har trent veldig mye, men litt?

Annonse

Jeg er 14 uker i morgen å har lakt på meg tre kg. Spiste heller ikke veldig mye akkurat før jeg ble gravid, så kan nok være en kombinasjon av at jeg spiser mer nå å at pupper og mage har vokst!! Gått å høre det er flere i runt samme uke som meg som har lakt på seg like mye:-)

Hei på deg :)

Har tenkt en del på vekta jeg også,men håper på at jeg går ned en del etter fødselen ;) Må jo ut å gå turer da :D

Jeg er 163 høy og veide 74kg før jeg ble gravid,nå veier jeg 69kg.

Har vært en del kvalm,men begynner å bli bedre nå. Så....da går vel vekta bare oppover ;D

Er 12+6 :)

Må bare dele med dere: Jeg ble 105 kg i første svangerskap. La på meg ca 40kg!!!! Men gikk ned 22 kg den første perioden det var stort sett vann!! Det rant ut av tærne, det merkeligste jeg har opplevd!!!

Men ingen strekkmerker : ) Men jeg har aldri sett 60 - tallet etter det, det må innrømmes : P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...