Gå til innhold

Oppdatering fra meg...

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg er i dag akkurat 34+0.

Jeg har hatt masse plager gjennom hele svangerskapet, men nå er det liksom ikke lenge igjen til termin 20 juni.

MEN så har det seg slik at jeg har fått svangerskapsdiabetes som jeg får ekstra oppfølging på. Når jeg var det forrige uke så spurte jeg legen om hvordan man kunne vite om man har svangerskapskløe eller om det er vanlig kløe. (tenkte egentlig ikke jeg skulle spørre for synes det er mange som klør enda mere enn meg...)

Da ville han ta noen blodprøver av meg for å sjekke garvesyra og leverfunksjonen.

Fikk telefon på torsdag om at jeg måtte komme til kontroll i dag pga forhøyede verdier og da måtte jeg ta nye blodprøver.

Når jeg satt i bilen på vei hjem igjen ringte de fra Ullevål. Verdiene har steget ennå mere :-(

Må ta nye blodprøver på fredag og dersom de ikke er bedre så blir jeg lagt inn og jenta i magen forløses.... Det har seg nemlig slik at hun kan dø dersom disse verdiene blir for høye :-(

Jeg gråt mine modige tårer mens jeg kjørte hjem og nå driver jeg og forbereder meg på at jeg kanskje blir mamma nesten 6 uker for tidlig.

Vet at hun har gode sjanser nå som vi har kommet over 34 uker, men synes ikke det er noe særlig. Er veldig nervøs og urolig nå, men det går nok bra. Tror det er ei meget sterk og bestemt jente som ligger i magen min :-)

Klæm

Fortsetter under...

Jøye meg, du har da jommen fått litt av en dose med ting og tang i dette svangerskapet.

Når det er sagt, så er det jo supert at du følges så godt opp, da skal jo både du og jenta i magen ha alle odds med dere.

Men skjønner at du er bekymra.

Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes for ca. 2 uker siden, og synes det var tøft med tanke på de små sjansene det er for risiko, så jeg skjønner godt at du måtte gråte noen tårere nå.

Jeg ønsker deg masse, masse lykke til fremover nå, uansett om det blir "sånn eller slik". Også får du tenke masse posetive tanker, dette vil nok gå bra på et vis får vi tro og håpe!!

Stor klem!!!!

Oi det er masse stadige utfordringer en kan møte på skjønner jeg!!!

Fikk klump i halsen her når jeg leste dette, og du har helt rett, er nok ei sterk ei som ligger i magen din, tenk alt det hun har vært igjennom, hun er en vinner som kommer fra et gullegg og det kommer til å gå bra nå når dere får god og tett oppfølgning!

Krysser fingrene for at det går som babyklar over her sier, at verdiene stabiliserer seg så du slipper tidlig forløsning!

Masse lykke til!!

God klem

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Siden noen av blodprøvene tar litt tid å få svar på vet jeg i alle fall ikke mere før i morgen.... De har jo selvfølgelig ikke fått svar på den viktigste prøven og da var det ingen vits i å komme i dag, MEN da skjønner jeg heller ikke hvorfor det var så viktig at jeg fikk snakket med legen i dag (noe som jeg forøvrig ikke fikk heller....)

Måtte snakke til legen via en helsesektretær :-(

Blir så lei og sur kjenner jeg.... Er sliten nok om ikke de må påføre meg mere bekymringer når jeg ikke får vite noe alikavell!

Uff...så dårlig at de lager sånn stress rundt dette når de likevel ikke kan gi noe svar i dag!

Det er jo uansett ikke bra at du stresser deg opp nå, og skjønner at det er så godt som umulig å stresse ned før du får noe ordentlig svar.

Jeg tenker fortsatt på deg, og krysser fingre for deg og tulla i magen.

Og selv om det er lett å si og vanskelig å gjenomføre: prøv å slapp av litt.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...