Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Til de av dere som er rusavhengige eller har vært det: Hvor relevant er dette for andre enn deg selv? Misforstå meg rett, om jeg hadde kunnet, så skulle jeg gitt min høyre arm hvis jeg med sikkerhet visste at det ville bidra til at all verdens rusproblemer ble løst. Men jeg spyyyyr av sånne som deg, som sier "Jeg takler ikke å bruke hasj, Derfor er hasj farlig. Alle i hele verden må slutte å røyke hasj." Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet å hørt på folk som lesser ut av seg hvor rusavhengige de har vært en gang i tiden og hvor farlig dette rusmiddelet dermed er. Det som er felles for alle, er at når man spør feks "hvor mye røykte du?", så får man et svar som "neeeei...to-tre gram til dagen eller noe sånn...". Hvem pokker røyker to-tre gram til dagen, for så å sette seg ned å klage for at de sliter med senvirkninger? Kom det som en bombe? Hva trodde man egentlig skulle skje? "Hasj er mye mer farlig enn du tror?" Enn JEG tror?! Jeg tror nemlig at hasj i større mengder ikke er bra, men du store alpakka, hvor mange det er som kommer til meg og klager for at de selv har vært dumme som nek. Og til de av dere som aldri har brukt noen illegale rusmidler, men som frekvent er på denne siden, jeg vil spørre dere: Om noen hadde satt seg ned med deg på vorschpiel eller en annen anledning hvor det brukes alkohol, og fortalt om onkelen sin med alkholproblemer, og at han også hadde begynt litt beskjedent en øl og noen glass vin, ville du da parkert vinglasset for godt? Ville du synes at dette på noen måte var relevant i forhold til din måte å bruke alkohol? Hvis ikke...hvorfor ser det ut til at så mange av dere ser ut til å tro at det skal fungere andre veien, og hvorfor blir dere nærmest sjokkskadede når det ikke gjør det?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg synes folk må få lov til å delta i denne rusdebatten med ulike synspunkt og bakgrunn. Det er jo slik det blir en spennende diskusjon. Jeg passer tydeligvis ikke inn i noen av kategoriene du lister opp her. Jeg drikker alkohol i passende anledninger, jeg har forsøkt illegale rusmidler (selv om jeg vokste fra å synes det var spennende det da jeg var rundt 20 år). Men har konkludert med at jeg kan klare meg godt med de rusmidlene som er lovlige, og godt uten dem også. Jeg har så mye fint og spennende i livet mitt at rusmdler er veldig lite viktig for meg. Hvis du bor i Oslo, har du sikkert sett hvor mye dritt det er her som resultat av illegale rusmidler. Det er etter min mening litt slitsomt å bli tilbudt dop flere ganger i løpet av dagen hvis man går enklete steder, og man ser seg lei på alle som ruser seg og kjøper dop på åpen gate. Du vet sikkert at det er mye kriminalitet som foregår i forbindelse med kjøp/salg, finansiering, oppbevaring og smugling. Hvorfor ha noe som helst med et slikt miljø å gjøre? Helst ikke responder med:" Det er stor forskjell på å henge på plata og røyke en joint hjemme i ro og mak", den har vi nemlig hørt før. Det er klart det er forskjell på det, men samtidig har det også noen fellestrekk (grunner jeg har vært inne på over). Det du tolker som moraliserende, er nok mest et resultat av din egen dårlige samvittighet.
Spent Hattiec... Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Hei! Jeg kjenner en som klikket første gangen han røykte hasj- og han er ikke kommet til seg selv igjen. Dette er over ti år siden. Hasj er fullstendig harmløst for de som tåler det, og livsfarlig for de som ikke tåler det. Saken er at du kan aldri vite hvilken av disse gruppene du tilhører. Er man disponert for psykiske problemer, er hasj en meget velfungerende trigger. Mitt poeng er: en trenger ikke å røyke to-tre gram om dagen for å finne ut om en tåler hasj eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå