Gå til innhold

Bie&babylove:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Bie&babylove:-),

Jeg har spørsmål til deg vedr søke-prosessen for ks på Ahus:

Jordmor har sendt søknad om samtale med Embla-teamet pga sterk fødselsopplevelse forrige gang.

Er det vanskelig å få innvilget ks? Jeg sliter med angst, samt omfattende plager i halebenet i 1,5 år etter forrige fødsel (fortsatt ikke bra).

Setter pris på tips, da jeg gruer meg veldig til samtalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Det er IKKE noe å grue seg til! Embla teamet er VELDIG flinke!! Jeg har bare positive ting å si om Embla! Jeg gruet meg også ENORMT mye for samtalen..... Var helt sikker på å få blankt NEI til ks, men ble til min store overraskelse møtt med MASSE forståelse og empati og fikk innvilget ks etter 2 min ca! Jeg var da 25 uker på vei ca, så avtalen ble ks som en sikkerhet, og at jeg skulle gå til samtaler der igjenom resten av svangerskapet og bestemme meg for hva jeg ville når det nærmet seg termin!

Hvis jeg skal komme med noen tips vil jeg si at det er viktig at du har satt deg inn i fakta rundt ks! Komplikasjoner osv slik at de skjønner at du ikke ser på ks som en "enkel" utvei, for det er det ikke....

Videre hadde jeg veldig forkus på at jeg ville ha det bra og IKKE måtte grue meg resten av svangerskapet, OG ikke minst ha det BRA etter at barnet er født. Dette var det stor forståelse for.

Det er viktig at du på en måte får frem at det er reel ANGST du har, og ikke bare en naturlig bekymring/spenning i fht vaginal fødsel. At angsten gir nedsatt livskvalitet og glede over det barnet som skal komme.

Jeg tenkte som så at shit, jeg får bare si det som det er.... Ikke holde tilbake noe i fht mine tanker og min angst..... Selv om det er grusomt for meg å måtte fortelle ALT hvis du skjønner. Vær deg selv og prøv å få frem så mye som mulig tanker om angsten.

Til slutt vil jeg si at jeg tror du vil få ks. Du har jo en god grunn!! Prøv å ikke gru deg for mye.....! Også fikk jeg inntrykk av at det ikke er spes vanskelig å få innvilget ks på ahus, så sant man har en god grunn.... noe jeg og DU har!!

Lykke til, skriv gjerne å fortell åssen det gikk!

Skrevet

Angsten er reell, det kan jm og legen min bekrefte.

Jeg har ikke fått noen innkallelse enda, men får det vel i løpet av en uke eller to........kanskje det dukker opp enda et par spørsmål da.

Uansett takk for svar, jeg skal holde deg oppdatert:-)

Skrevet

Jeg kom aldri innom Embla-teamet...men var vel kanskje pga av at jeg fikk avslag på ks på Kongsvinger og hadde gått mange runder der....

Jeg var inne hos seksjonsoverlegen (dyktig mann) og fikk innvilget ks uten å si mer enn fødselsnr mitt :D

De legene som avgjør ks på ahus er veldig ålreite iallefall....kjenner til de alle sammen ;)

Skrevet

Ja det kan ta litt tid før man får time. Husker jeg måtte vente i 3-4 uker. De har visst en del å gjøre. Ellers er det jo legene som tar den endelige avgjørelsen, men som hun i embla teamet sa, det er sjeldent legene går i mot noe som jordmøderene i embla teamet anbefaler. Så de kommer helt sikkert til å gi en anbefaling til legene om å innvilge ks! Detta går nok fint skal du se!

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på! Send gjerne en pm også!

Skrevet

Takk for svar og støtten jenter, da skal jeg prøve å slå meg til ro med det så lenge.

Jeg er forresten ikke sikker på hvordan man skriver en pm.

Natti, natt så lenge :-)

Skrevet

hvis du lager deg en profil kan jeg legge deg til som venn og da kan man sende pm! :-)

Skrevet

Hei igjen,

Fikk innvilget ks idag, er så lettet. Nå skal jeg prøve å nyte resten av svangerskapet.

Takk for støtten!

Skrevet

Ååååå.... SÅ BRA!!!!! Nå kan du slappe av å glede deg til barnet kommer! Gled deg.... Planlagt ks er en FANTASTISK opplevelse!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...