Gå til innhold

HEEELT utenfor gravid-tema men... HVORDAN få vekk sånn "lekker" papir-tapet-bord fra veggen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene har delvis revet av et stykke midt på veggen på soverommet. Tenkte å male det rommet uansett, men så lenge det sitter en halv bord fast enda, så blir det jo bare stygt å male over! Hvordan få den vekk??? Uten å måtte stå å pirke i 2 dager :S Hehe...

Skrevet

du m å bløte det godt opp med vann, og så skrape det av med en malings-skraper. Bruk en bøtte pluss en klut, og dynk område for område med vann ved hjelp av kluten. Skrap deretter med malings-skrapen. Det bør gå fort hvis det er en sånn type tapet som skal gå ann å få av. dersom det er skikkelig vanskelig anbefaler jeg bare å drite i å få det bort og legge beverpanel eller liknendes rett oppå. Går ikke ann å tapetsere oppå gammel tapet, da bobler det seg bare. (har pusset opp gammelt hus, så jeg har vært igjennom dette noen ganger...!)

Skrevet

Okei =)

Har revet vekk det verste, så jeg får prøve å bløte opp restene av papir som sitter fast enda. Kanskje prøve forsiktig med en skrape eller husmorsvamp etter oppbløting?

Skrevet

Har nett pussa opp eit nytt barnerom og fjerna ein forferdelig stygg bord!!! Første omgang kan du gjere som ho andre har skrevet, bruk lunka vatn (med litt zalo) og skrap av, eller gå på malingsbutikken og kjøp SITRUSSPRAY!!!!!!!!!!! Me fekk ikkje vekk bord ved å bruke vatn og skrape, hadde vel holdt på enda. Sitrussprayen sprayer du bare på, la den virke litt og skrap borden lett vekk. Er dyr da... koster 400kr

Men verdt penga ;o)

Skrevet

må bare flire...

Ja jeg har stått og pirket i to dager :)

Skrevet

har også fjerna tapet.

Pirka og pirka.

Til slutt kom jeg på en genial ide.

Jeg brukte dampstrykejernet på veggen, med et kjøkkenhåndkle i mellom. Tok litt tid det også, men bedre enn å sitte å pirke ;0)

Skrevet

Wow!! Funka det med dampjern?? Bedre enn å pirke, og bedre enn å bruke 400 kr på en rådyr spray bare for å fjerne EN papir-strimle da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...