Gå til innhold

Hvor ofte hos jordmor for oss som er "moden alder"

ory

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 30 og er hos jordmor hver 14 dag, har ikke noen spesielle problemer. Føler at jeg blir ekstra godt tatt vare på da :-) Hvor ofte er dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig du - jeg følger de "vanlige" kontrollene - var i uke 15 og skal nå i uke 24 om 14 dager. Ikke vanlig her iallefall at modne gravide får mer oppfølging. Skulle gjerne ha hatt det da :)

Skrevet

Tror ikke vi får noe ekstra her hvor jeg bor heller. Var hos legen nå i uke 7 og skal ikke tilbake før i september (uke 24). Jeg syntes det var ganske lenge men men. JM får jeg nok bare vanlig oppfølging av.

Skrevet

Jeg har en jordmor som synes det er bare sååå stas at jeg er førstegangsfødende i alder av 38, og hun mener at jeg skulle gå på kontroll hos henne hver 14 dag! Og jeg er bare i min 18 uke.... Masete altså!! Så jeg må ærlig innrømme at jeg foretrekker legen...

Skal tilbake til JM i slutten av mai, og håper at jeg "slipper unna" med en kontroll i juli, da regner jeg med at legen min har ferie... Må også si at jeg ikke følte helt at jeg "klikket" med henne, godt mulig at jeg var veldig sliten og mindre tålmodig enn jeg pleier å være. Lunta er liiiitt kortere nå enn den pleier å være =)

Ellers så har det vært en gang i måneden hos legen min, og det er nok synes jeg. Tross alt, formen er ganske bra og trives med magen =)

Skrevet

Så merkelig at det er så stor forskjell. Når jeg skal til legen neste gang har det gått 4 mnd siden sist, synes kanskje det er litt lang tid men så lenge formen er bra er det vel greit nok. Å gå hver 14. dag til JM synes jeg høres veldig mye ut

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende er høygravid og 38 år. Jeg har fått oppfølgning på sykehuset pga risikosvangerskap, ikke pga alder. Jeg er gravid etter IVF behandling og fikk et skriv om oppfølgning i graviditet.

Vanlig oppfølgning av modne gravide:

Gravide over 38, tilbud om tidlig ultralyd og duotest evt. fostervannsprøve

Gravide over 35, ultralyd i uke 34 for kontroll av morkaka og at fosteret vokser som det skal.

Gjest amandine
Skrevet

Ultralyd sent også? Hm mye nytt for modne mammaer som har passert 35 siden sist! Jeg har bare kontroll hos lege jeg ikke liker, skulle gjerne vært hos jordmor men fikk beskjed om at de ikke har kapasitet med mindre man er førstegangs eller har problemer... Men magen vokser nå uansett!!

Skrevet

Hei,

jeg er i uke 25 og har hittil vært på tre kontroller. Går til kontroll hver 4. uke og er komfortabel med det. Jeg har like mange kontroller nå som med mine 3 andre barn. Var på kontroll for snart to uker siden og skal tilbake i slutten av mai. Formen er forøvrig meget bra (nå).

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ser ut til at jeg skal på kontroll hver 4. uke etter første kontroll som var i uke 11. Er 12+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...