Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Har begynt å bruke sportsvogndelen til Emmaljunga Duo Smart til datteren min på 7 mnd. Oppdaget at det ikke går an å legge ryggen helt flat i motsetning til f.eks. City Cross-sportsvogndelen. Hun er vant til å ligge i bagen når vi ikke triller, så jeg bytter mellom de to toppdelene. Litt tungvint synes jeg. Føler bare at hun prøver å komme seg opp med en gang hun merker at det ikke er helt flat. Det går jo an å bruke selene, men det er måte på hvor mye hun skal være "låst" når hun skal prøve å sovne. Har noen erfaring med vogna? Er litt sur på butikken fordi de ikke fortalde om forskjellene mellom vognene når jeg spurte. Så synes jeg også at underlaget er litt hardt når man ikke bruker vognposen (som er altfor varmt nå!). Bruker saueskinn til å polstre, men det blir varmt det også! Noen tipps her? Takk!!
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har samme vogn som deg, men til tross for det så sover snuppa på 6mnd veldig godt i den. Vi byttet til sportsdelen nettopp fordi hun ville opp å se. Hun sov godt i baggen også, hadde masse plass, men hatet den hvis hun våknet under trileturer. Og jeg syns det funker greit at hun får sitte å se seg litt rundt for deretter å legge henne ned når hun blir trøtt. Men ja, den er litt hard... Vurderer å legge et pledd under henne, men siden hun er en nokså aktiv krabat bruker jeg selene på henne. Funker helt fint. Kanksje det finnes slike sportsputer som er polstret som man kan bruke i sportsdelen? Jeg aner ikke, men det er kanskje verdt å sjekke ut... Da blir den jo både mykere pluss at man får brukt selene.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jøsses, nå husker jeg. I det pakketilbudet som var da vi kjøpte vogna var det med en kjørepose. Denne har vi aldri brukt, men jeg sysn å huske vagt noe dama i butikken sa at vi kunne åpne den å bruke den som ekstra polstring i sportsdelen. Nå har jeg jaggu vært å sjekka, og det stemmer jo. Den har jo hull for selen også... Huff, slår meg selv litt i panna nå. Jaja, da er det problemet løst for min del. Håper noe av tullpratet mitt var til hjelp for deg da
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Er du sikkerpå at ryggen ikke går an å legge helt flatt? Det skal nå gå an.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Svarer seint, men tusen takk for tipset! Helt utrolig at jeg ikke skjønte det med en gang, klart, vi også fikk kjørepose... Vesla sover nå i vogn ute, ikke bare når vi triller, det går helt fint, litt kamp de siste to ukene fordi hun absolutt skal opp hele tiden. Torde først ikke å bruke selene, men gjør det nå. Hun er så nysgjerrig at hun ikke vel ligge ned, men det funker nå like bra/eller dårlig, hehe, i sportsvognsdel som i bagen.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Ja, er sikker på det! Ringte til og med butikken, og de sa at mange sportsvogn er slik. Ser nå etterhvert at det faktisk ikke gjør forskjell, opp skal hun i alle fall, samme om hun ligger helt flat eller ikke, men det er klart at det er lettere å reise seg fra litt skråstilling enn fra helt flat. I butikken mente de at barn fra 6 mnd ikke skal ligge helt flat...nja, tror vel ikke helt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå