Limlamli Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har plutselig fått navnet MIRA på hjernen. Syns det er veldig fint. Hva syns dere?? Den lille skal få to navn, men hva kan passe til Mira? Før jeg kom på det, var Maja favoritt. MAJA JOHANNE. Er det fint? Ellers navn jeg smaker på: SOLRUN (svigermor heter Solveig, mamma heter Torunn ) ELFRIDA (etter oldemor, går an å bruke bare Frida senere) OLINE MARYLINN (mitt navn er Linn Mari) LILL JONETTA hadde vært morsomt som mellomnavn En annen form for Elsa (min elskede bestemor som døde alt for tidlig het det, men det er uaktuelt for samboer) INBORRANNA MARIKKEN Vi har ei datter som heter Ronja Elise (skulle egentlig hete Elisa, etter bestemor, men det passa ikke på henne ) Så var det guttenavn Det skal fortsatt være to navn. Min favoritt er SIGURD Samboers SIVERT Favoritt mellomnavn akkurat nå JOHANNES Ellers: VARG MATTIS Alle sier jo at det må bli BIRK HVA SYNS DERE???
Tieran Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hehe, stemmer IKKE for Birk ;-) Ronja og Mira passer jo fint sammen, da! Mira Oline går, om enn noe tungt Elfrida er et artig navn:) Liker både ditt og samboeren din sine favoritter.. Sivert og Sigurd. Vanskelig å kombonere de navnene med et til, synes jeg. Men skal dere bruke begge fornavnene eller bare det ene?
Limlamli Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 Vi bruker for det meste bare Ronja, men jeg prøver å bruke begge. Både jeg og samboer bruker begge navna. Så sånn i utgangspunktet har jeg lyst til å bruke begge
~Buffalo~ Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Marylinn og Jonetta er hvertfall grusomt. Inborranna er enda verre. Dette er ikke navn. Maja Johanne er fint:) Sigurd og Sivert er begge greie.
prebs Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Av jentenavnene liker jeg godt: Oline Maja Mira Maja Johanne var fint, men litt tungt, blir liksom ja-jo i midten. Mira Johanne var også fint og klinger bedre - ville tatt det. Av guttenavnene er min absolutte favoritt Sigurd Johannes - veldig flott navn! Sivert er ok. Til Ronja Elise hadde jeg holdt meg unna de andre navnene...; )
huldra87 Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Vel, altså, Mira er fint, men jeg må bare være ærlig og si at jeg synes det et hundenavn, da dette er vanlig navn på hunder. *Maja er kjempefint da! Og Maja Johanne var ikke værst, jeg likte den kombinasjonen =) Og det passer godt til Ronja Elise! *Solrun - jeg liker Solveig bedre da, men Solrun er ikke stygt det heller. *Elfrida - det er litt tøft. Frida er også veldig fint. Elfrida kan jo også være mellomnavn? :-) *Oline - veldig fint *Marylinn - den må jeg tygge på! Litt rart synes jeg. Men så må jeg si at Linn Mari var kjempefint da! ;-) *Lill - ikke stygt, men jeg er ikke så glad i det navnet. Liker Linn bedre. *Jonetta - ja, det hadde vært et morsomt og fint mellomnavn! =) *Inborranna - er det et navn?? Jeg synes iallefall ikke at det var fint, beklager! Men hva med bare Anna da? Det er flott ;-) *Marikken - ganske fint og søtt. Men jeg stemmer fortsatt for Maja Johanne! ;-) *Sigurd - sterkt og stødig navn. Sigurd er ikke stygt, men jeg greier ikke og like det heller. Jeg liker ikke "ur"-endingen.. *Sivert - stødig, og litt tøft. :-) *Johannes - rett og slett nydelig! Det er stødig og veldig flott. Johannes er langt oppe på min liste blandt favorittnavn! :-) *Varg - meget spesielt, men samtidig er det kjempekult! :-) *Mattis - min bror heter Mattis! =) Det er sterkt og stødig navn. Kjempeflott er det! =) Han er da oppkalt etter vår bestefar.. *Birk - samme som Varg. ;-) Kjenner forresten en liten Birk Johannes, veldig søt liten rakker =) Jeg synes faktisk at alle guttenavnene passer til Ronja Elise. Og om begge skulle ha navn fra Ronja Røverdatter, så gjør jo ikke det noe! Lykke til! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå