Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, og takk for at du tar deg tid til å lese! Sitter her like forvirret som en 6 åring på første skoledag. Kan noen hjelpe meg med disse spm., evt. hjelpe meg med å finne ut HVOR på nettet jeg kan finne det ut :-)?

1. Hvor mange uker er permisjonen (inkl. de tre ukene før termin og fedrekvoten på 6 uker) når man velger 100% eller 80% lønn?

2. Jeg er ansatt i vikariat som går ut 31. juli. Jeg vet at jeg får komme tilbake til den jobben, men sannsynligvis ikke før august 2009, så da vil jeg være uten jobb en liten stund etter endt permisjon. Må far da vente med å ta ut permisjon til jeg er i jobb igjen for at vi skal få noe penger, eller kan han ha perm. mens jeg er "arbeidsledig"?

3. Må man melde fra nå med en gang når fedrekvoten skal tas ut, eller kan vi vente til det er litt mer sikkert med min jobb?

Til den/de som tar seg tid til å svare meg, tusen takk! Blir litt meget på en gang for en stakkar, det her :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137670980-lost-i-papirhaugen-please-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. 54 uker med 100% lønn og 44 uker med 80% lønn

2. Far kan ta ut fedrekvoten på 6 uker mens du er arbeidsledig, men om han skal ha noe mer permisjon ut over den må du ut i minst 75% jobb eller 100% studier.

3. Dere kan si fra om fedrekvoten senere, men om han vil ha pengene når han er ute i permisjon må dere si fra senest 1 mnd før, og arbeidsgiveren hans må også sende inn lønnsopplysningene minst 1 mnd før permen hans starter.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...