40år og vil ha barn! Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei. Må jeg sitte inne til midten av august?? Ser nesten sånn ut altså. Er 6uker på vei , og har begynnt å få plager, men får ikke ta noen medisin :-( Har dere noen råd å gi meg??
Nilla43 Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Hva med akupunktur? Har ikke du gått til behandling hos en akupunktør tidligere? Tipper de kan gjøre noe. Og vet om mange som har fått såkalt øreakupunktur mot allergi også har fått gode resultater. Lykke til iallefall - håper du slipper å plages med det hele sommeren!
Shabby* Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Hvorfor får du ikke ta medisiner? Jeg har fått en annen type allergimedisin som heter Polaramin nå mens jeg går gravid. Det skal ikke ha noen effekt på fosteret.
togutter-08og10 Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har også fått polaramin. Min lege sa at det var det eneste som man kunne bruke som gravid. Kanskje du kan be om det?
Oktobermari Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Jeg går på Cetirizin etter å ha spurt en allergilege om den jeg brukte, som jeg selvsagt ikke husker nå, var i sterkeste laget. Han var ganske kul på det og sa at en skal ikke plage seg gjennom svangerskapet heller. Fastlegen min, som jeg hadde første kontroll hos på tirsdag, noterte seg navnet og kommenterte ikke det ytterligere. Og hun er en meget samvittighetsfull og jordnær dame. Det er klart at man skal være forsiktig, men jeg har astma og allergi, og dermed må jeg ta medisiner, gravid eller ei.
Shabby* Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Det er litt forskjell på leger ja. Jeg gikk på Ceterizin tidligere, men har fått beskjed om å bytte pga. at det ennå ikke er et sikkert produkt under svangerskap.
Larak Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg fikk beskjed av min lege at jeg godt kunne fortsette med Zyrtec eller Cetirizin. Men dersom jeg gikk over til Polaramin vill jeg være helt sikker. Jeg tar nå Polaramin og Livostin øyedroper. Det eneste jeg måtte kutte helt var Kortison. Ellers fortalte legen meg at man ofte får mindre symptomer når man er gravid. Det har så langt stemt bra for min del (er 4 mnd på veg), selv om jeg fortsatt nyser en del. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå