Gå til innhold

Lillemann har hoven tiss som er veldig smertefull..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er rød, hoven og oversensitiv.

Noen som vet hva dette kan være, det gjør ikke vondt når han tisser, bare når han rører den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han slått seg der?

Høres ut som en legejobb.

Gjest armagedon
Skrevet

har vært borti det ja i jobbsamenheng(jobber i bhg) foreldrene dro til legen, masse verk som kom ut sa de, så oppsøk lege. stakkars han har det sikkert ikke bra:(

men vet ikke hva det var da, så kan ikke svare på spm ditt:)

Skrevet

Det er sikkert BALANITT, en betennelse under forhuden pga samling av bakterier der. Kan oppstå brått og gjør tissen knallrød og tykk pluss at det gjør ordentlig vondt.

prøv med sårsalve først (reseptfri) bruk en q-tip til å få smurt salven inn under forhuden. Huff dette gjør vondt for gutten, ja. Gjenta en gang eller to, og han bør bli bedre allerede i ettermiddag. Prøv å skyll med rent vann.

Oppsøk lege hvis han er like ille i morgen, men da tenker jeg han er god som ny. MEN: For all del, jeg er ingen lege, har hatt slike guttetisser i huset selv bare. Så skal ikke påstå å være noen ekspert altså!

Skrevet

Han har ikke slått seg, jeg har ikke hørt noe om at han har slått seg i barnehagen og han har vært hjemme siden mandag..

Må nok til legen da ja, huff er ikke lett å være liten gutt å ha en mamma som ikke forstår seg på tissefanter..

Tenke kanskje på at det var infeksjon pga trang forhud, men han har jo egentlig ikke det eller..

Skrevet

Jeg hadde missforstått hva balanitt var..

Tissen er han favorittleke så det skal ikke forandre meg om det har kommet noen skummellunsker under der.. SKal prøve dette, mens lillemann hyler.. Lurer på om jeg kanskje skulle ha tatt turen til legen igjen siden det er skikkelig langhelg her alt er stengt helt frem til tirsdag.. (elvfølgelig ikke noe sånt skjer hvis alt er åpent... )

Prøver å få tak i mannen min for å konferer med han, men der er det jo selvfølgelig ikke noe svar...

Skrevet

Er nok som lillemanns mamma sier.

Storebror har hatt det selv,og lillebror var på vei til å få det,men da viste jeg hva det var,så begynte å behandle det fort ;)

VVi var hos lgevakte den gangen storebror hadde det.

Fikk beskjed om å helle lunkent vann inni en engangssprøyte,og sprøyte det på tissen hans.

Ikke inni selve tissen,men på åpningen av forhuden der.

Det skulle vi gjøre ved hvert bleieskift.

Det gjør ikke vondt.

Samtidig badet vi han eller to ganger om dagen slik att det kom godt med vann på tissen hans.

Etter 2-3 dager var han rimelig bra igjen.

Jeg ville ikke begynt å pirke inni tissen han som ett forslag over her..stakkars..

Tissen var nesten blå på den hovne kulen,og det så nesten ut som om det lå en drue inni den.. også værket det.

Skrevet

dette er veldig vanlig for gutter

gjør som de over her sier, skyll med vann og vask ofte og skift bleie ofte dersom han bruker det, og smør med fucidinsalve

Skrevet

Synes å ha hørt at man ikke skal innenfor forhuden deres, så forslaget med å skylle med sprøyte over her er nok kanskje litt greiere å prøve enn q tips.

Skrevet

Lille gutten til vennina mi fikk hevelse, smerte og puss rund/på tissen da hun ringte legen måtte dei komme bort asap fikk da antibiotika mot betennelse i tissen. Det var da kveld når dei var hos legen, og kunne ikke vente med å starte med behandling til neste dag, da det kunne skade urinrøret..(måtte reise nesten en time til vaktapotek) Så jeg hadde snakket med legen vis jeg var deg...

Skrevet

Jo, legen sa til oss at vi skulle bruke q-tip for å få salven ordentlig på plass, ettersom vi ikke kan skyve forhuden tilbake på så små gutter.

Det gjorde vondt ja, men hvordan få smurt inni der ellers. Men på bare et par timer så vi tydelig forbedring.

Skrevet

Ser det er forskjellige svar vi får fra legen her,så kanskje greit å reise til legen i dag og høre hva de sier til dere..

Ser att med en salve,så er behandlingen smertefull,men går fortere over,og med vann,så bruker litt lengre tid,men behandlingen er ikke vond..

Skrevet

Det har skjedd et par ganger i huset her. Da drar jeg frem faren hans og sier "fiks det". Han er jo den som har mest kjennskap til sånnt utstyr. Min gutt er nå fire og far-gutt samtalen går da i viktigheten av å vaske tissen skikkelig. Det de gjør er å dra, forsiktig, forhuden litt tilbake og så vasker de godt, med intimsåpe. Og skyller godt. Da har det blitt bedre/bra til dagen etter her i gården.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...