Gå til innhold

Sorry men pappa er ikke mamma!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle skal ha det til at barn er trenger papppa like sårt som mammaen....bare piss!!!!

Jeg har en god pappa til mine barn men han hører vel ikke hva barna våre vil og trenger bare på gråten f.eks...

Han følger ikke med når dem spiste eller fikk bleie sist!Han jobber offhore og jeg må si at jeg merker egentlig ikke så mye til at han savner barna noe sånn veldig mye.Når han kommer hjem er han selvfølgelig glad for å se barna men jeg spør meg selv---hvordan hadde jeg taklet å reist fra min sønn på 4 mnd og datter på 3 år?!!!Jeg hadde vel død av lengsel og jeg tror heller ikke det ville vert bra for noen.

Menn og Kvinner kommer aldri til og bli like!!!!

MOR OG BARN-----FAR OG BARN??

Skrevet

Der tror jeg min kompis som er alenefar til 2 veeeldig uening med deg. Så trist att du ikke tror mannen din er gla for å være sammen med ungene sine. Sier vel mer om din mann enn om alle menn.

Skrevet

Gjelder ikke alle det da!

Pappa`en her i hus jobber "8-16" og har savnet barna når han endelig kommer seg hjem!!

Da er det gjensidig gjensynsglede her i hus!

Mandagsmorgen her i hus er alltid litt omveltning for minstemann som plutselig ikke finner pappa i senga igjen......

Noe hun jo gjorde både lørdag og søndag. Snur seg etter han flere ganger! (Han drar på jobb før dagen vår starter)

Skrevet

Jeg har faktisk en pappa her i huset som vet akkurat like godt som meg når barnet vårt skal spise og ha ny bleie! Han savner barnet når han er på jobb, og barnet vårt blir kjempeglad for å se han igjen, men merker at på noen områder, f.eks når barnet blir skremt/redd er det ofte mamma som er best å komme i fanget til, men hadde ikke jeg vært der, regner jeg med at barnet hadde roet seg hos pappa'n og.

Hadde selv en pappa som var vekk i ukene på jobb, og må si at jeg hadde et tettere forhold til min mor som liten, men det kom jo selvfølgelig at det var henne jeg var mest med, så det er veldig ulikt fra familie til familie!

Menn(pappa) og Kvinner(mamma) kommer aldri til å bli like nei.....men de er gode å ha på hver sin måte:-)

Skrevet

Ja kansje jeg eller vi er gammeldagse til tross for at jeg er 25:=) men mine foreldre er ganske gammeldagse...rollefordeling osv.Men pappaen her i huset tar bleier og stell f.eks men kun når jeg ber han gjøre det:=)+kjører jenta til bh hver dag og legger henne for kvelden osv men han spørr meg om alt liksom hehe!!

Jeg fatter ikke at han ikke tenker på det av seg selv innimellom men men...

Hi

Skrevet

Jada klart det:=) Jeg syns pappa er kjempe viktig!!

men mange skal ha det til at vi er like omsorgspersoner....noen få er nok kansje det men generelt sett så kjenner ikke jeg til så mange som hadde past til å ha barna sine 50%ved skillsmisse eller brudd...

Hi

Skrevet

Kan jo være de hadde vært like gode omsorgspersoner hadde bare fått muligheten til det?

Kjenner maaaange fantastiske fedre. De kunne tatt seg like godt av ungene sine som mødrene. Venninnene mine har valgt flotte fedre til sine barn. Valgt mannfolk men omhu =0) haha.

Skrevet

Dem har muligheten:=)

Skrevet

Ja jeg og mine venner har gitt fedrene muligheten og de har tatt den med glede =0) men ikke alle mødre som vil gi slipp på litt perm eller omsorg. Da får man skylde seg litt selv,

Skrevet

Jeg er enig med HI her, når det er snakk om det første året.

Mamma og pappa er ikke likestilt hjemme hos oss det første året pga at jeg ammer. Jeg ammet det første barnet mitt til det var over året og har planer om det med mini og.

Min mann er også i norsjøen og vekke 4 mnd i løpet av året. Jeg vet han savner barna sine, for det sier han hver dag når han ringer.

Skrevet

Du kan ikke skrive så generelt vett du. Pappan til dine barn er kanskje ikke så flink......men det betyr laaaaangt ifra at alle andre pappaer ikke er det.

Min mann er like god som meg da det kommer til våre barn. Han jobber fra 08-16 og den jobben valgte han etter vi fikk barn. Fordi han ikke klarte å være så lenge vekke fra barna sine. Han kan tolke vår yngste sønns gråt like gott som meg. Han vet når barna våre trenger ny bleie og når de er sultne eller trette.

Så FAR OG BARN er like naturlig her i huset som MOR OG BARN!

Skrevet

Menn og Kvinner, mor og far er forskjellige. Men den ene er ikke viktigere enn den andre. Jeg tror at menn og kvinner fyller ulike behov til barnet på ulik måter. Det er netopp derfor det er best for barnet med både mor og far tilstede i livet..(om ikke den ene parten ikke er skikket til å ha barn da)

Her også hender det at mannen ikke tenker på å bytte bleie så lenge det kun er tiss....Det er ikke naturlig for ham å tenke at babyen er sulten når han gråter (trett skjønner han, for han gnir seg alltid i øynene da) og han prøver å "tøffe" opp barne når de får "aua". Sier alltid ting som ,, ojda, det gikk jo bra.- Du trenger ikke gråte nå, du erjo såååå tøff, gulvet fikk jo vondere enn deg osv... Jeg er mer, å huff da, skal jeg blåse på, vil du ha kos osv...Men tror ikke den ene måten er bedre enn den andre, men at barna mottar begge former for trøst, det tror jeg er bra for de..

Jo mindre barna er jo mer "mammadalter" er de her i huset, men når de har blitt eldre så ser jeg at pappa betyr mer og mer, litt også fordi HAn trives bedre med litt større barn. Når de kan snakke og gå selv skjedde det endringer her iallefall.. Men må innrømme at også her er det verre for mor å reise fra barna enn for far, og når vi venninder her hjemme har snakket om det å dra bort fra barna så har vi kommet frem til at mennene synes det er enklere å være borte fra de,- ikke bare fordi de ikke savner de like mye, men fordi de ikke tenker så mye hva om, hva hvis, enn om.......som vi kvinner ofte tenker.

Skrevet

Snakk om generalisering.... Dette sier vel mer om HI's mann enn om menn generelt.

Skrevet

Er helt uenig med deg! Synd at din mann ikke følget opp. Mannen min har nesten like god oversikt som meg. ( Nå har jeg permisjon, men vi bytter om ikke lenge) Eneste forskjellen her er at jeg har melk i puppen. Interessen og engasjementet er heldigvis like stor.

Skrevet

Jeg er enig med HI jeg!

Og da mener jeg når det gjelder folk flest. DE FLESTE menn er dårligere på å se/lese signalene til de minste barna/babyene enn vi kvinner er - diskuter det til krampa tar dere, men jeg ser det jeg ser og etter å ha levd en lang tid med mange forskjellige venner og foreldrepar og gode fedre i flokken som vil og gjør masse bra for barna sine.... KAN det ikke sammenlignes med vårt MORSINSTINKT som vi har fått fra naturens side....... IKKE til å undervurderes, men settes pris på ;))

Skrevet

HI: Din mann er ikke en spesielt god forelder. Punktum. Har ikke noe med menn å gjøre.

Min mann er allergisk mot appelsiner. Det betyr ikke at alle menn er det.

Skrevet

Hvis dere som er enig med HI mener dette er normen så er jeg glad for at min mann er unormal! Han er en fantastisk omsorgsperson for sønnen vår, engasjert, oppmerksom og leken. Tar like mye stell, lek og kos når vi begge er hjemme. Og sønnen min elsker ham, pappa er gjerne mer gøy og mamma mer kos men vi fyller jo forskjellige roller. Jeg håper vi er sammen for resten av livet for å bestemme hvem som er best omsorgsperson ved evt brudd ville være umulig! Jeg visste at han ville bli en god far før vi bestemte oss for det for han er utrolig omsorgsfull for meg og resten av familien sin.

Skrevet

At mannen din ikke klarer å lese barnet ditt like godt som deg har nok mer med at han ikke tilbringer like mye tid med henne.

Skrevet

hvor mange fedre er det som sitter på dib og diskuterer kosthold, sykdom, bleier, tenner og oppdragelse?. Hvor mange fedre vet, uten å ta fram målekortet, hvor mange kg ungen veier for tiden og hvor lang hun er? Helt enig, pappa er ikke mamma. Men mamma er ikke pappa heller da, man har ulike roller og er opptatt av ulike ting

Skrevet

Min mann sitter ikke på dib, men det gjør ham da saktens ikke til en dårligere forelder enn meg. Han vet alltid hvor lang og tung hun er, og har full oversikt over avføring, bleieskift og mating. Han har hatt permisjon i fire måneder nå, og har like god peil på datteren vår som jeg har.

Dette med roller har mye mindre med kjønn å gjøre enn hva det har med hvem som har den daglige omsorgen.

Skrevet

Flest mødre i dette landet eller verden sitter heller ikke ved dataen men er da like bra om ikke enda bedre mødre enn både meg og deg;0)

Skrevet

Er enig med HI med at kvinner og menn aldri kan bli helt like. Er ikke faren som går gravid i 9 mnd å føder barnet + tiden etterpå som er preget pga det.

Men sånn i din situasjon virker det vell mer som det er din mann som er problemet, å ikke alle menn i hele verden...?

Skrevet

Vi får la HI være i fred. Hun har tydeligvis en mann som ikke er så veldig engasjert i ungen sin, og så prøver hun å overbevise seg selv om at det er slik menn er.

Uff, jeg synesså synd på kvinner som aldri har møtt ekte menn! Er jo sSÅ mange flotte menn der ute som er helt tullerusk etter ungene sine og kan alt en mor kan (bortsett fra amming da)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...