Gå til innhold

Erfaringer med simo vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyde? Er det riktig at alle bytter ut simo vognen når babyen er vokst ut av bagen? Hvordan er simo som sportsvogn, er den altfor tung og klumpete eller går det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd!

Har en eldre modell.... 2004.

Vognen er supergod å trille når bagen er der. Den er lett å trille og jeg har _ikke_ hatt følelsen av å skubbe på minst 20kg enda vi har mange bakker rundt oss.

Når det gjelder størrelsen på selve vognen har jeg ikke særlig med formeninger.

Jeg har så godt som aldri lagt sammen min. Har heller ikke hatt den med på offentlig kommunikasjonsmiddel av noe slag.

Den eneste klare fordelen jeg har sett er den store kurven under. Jeg har null problemer med å putte det meste under. Varene fra butikken, et lass med shopping eller skoleranselen til storesøsteren!

Har sett flere av vognene fått problemer med å selv putte små ting under. (Særlig emmaljunga)

Meen, nå som hun har blitt 7mnd gammel og 10kg. Stor jente! Synest jeg ikke vognen er like god å trille lenger. Følelsen kom når bagen ble tatt ut. Synest den ble litt "lealaus" da. Er ikke helt sikker på hva som egentlig gjør det. Kanskje det bare er psykisk, siden jeg ikke har en bag til å ha pynteteppe i..... Eller det kan ha noe med tyngdepunktet å gjøre?

Jeg angrer ikke på at vi har kjøpt oss simo kombi hvertfall!

Men enkelte ganger vurderer jeg å vurdere å kjøpe en mindre sportsvogn. Sann som emmaljunga city cross feks. Det som holder meg mye igjen er at den er tyngre og trille og har så liten plass under!

Det blir nok simoen hos oss til vi går over til ei tralle.

Skrevet

Vi har Simo Duo og er superfornøyd.

Kråkebolla er 9 mnd og storkoser seg i sportsdelen. Den tar mindre plass i bilen nå som sportsdelen er på (jeg synes den var stor med bagen, og når vi skulle på ferie måtte vi virkelig tenke oss om når vi pakket), så ikke noe problem å ha den med rundt omkring.

Skrevet

Har simo duo og er super fornøyd. God å trille på alle underlag (ikke sandstrand selvfølgelig). Den er litt tung å løfte ut og inn av bil, men får fort teken på det. God plass til alt en har handlet under vogna.

Vi valgte duo fordi førstemann er født i nov, fikk da bagg gjennom hele vinteren, gikk over til sportsdel utpå sommeren engang, han var da 8-9 mnd.

Hadde lyst på ny vogn denne gangen og, men syntes det var litt ortkasta penger siden jeg ville ha samme vogna igjen.

Skrevet

er foresten veldig fornøyd med sportsdelen også, da den er stor å god, og veldig fin å sove i. Gikk over til en liten carena trille når vi skulle noe spes, når gutten var litt større. Vi brukte vogna til han var 3.5 år

Skrevet

Er superfornøyd med simo duo,2006 mod!

Stor god bag! Og god sportsdel, men liker ikke helt den skjørteløsningen under kalæsjen..... Synes det ser dumt ut og er i veien. men den må være der for at det skal være lunt og godt i vogna........Personlig hadde jeg foretrukket den løsningen jeg ser på noen triller hvor en kan legge ned ryggen: at det er helt tett fra ryggen til kalæsjn. Håper du skjønner hva jeg mener..............

Ellers ville jeg ikke byttet vogna mot noen andre!!

Skrevet

Har Simo Kombi 2006 mod til minstemann som nå er 10 mnd. Er storfornøyd med den! Den er MYE bedre enn vogna vi hadde til eldsta.

God plass oppi og under.

Eneste minuset jeg har på den er at den er himla stor sammenslått, så derfor har vi ei trille når vi er i byen å handler.

Går lange turer hver dag, og jeg kjenner ikke at vogna veier 17 kg, den er så lett og god.

Skrevet

Har Simo-kombi fra 2003. Bruker den nå til tredjemann som er 6 mnd. Er kjempefornøyd med vogna. Og vi kjører bil nesten hver dag og jeg tar vogna inn og ut av bilen, gjerne flere ganger hver dag også hvis jeg skal mange ærend. Vi har også hatt den med på flyturer både innenlands og utenlands og har tatt trikk, båt og buss med den - ikke noe problem.

Nå bruker vi sportsvogndelen og har da senket den slik at vogna er mer stabil.

En fordel med kombivogna i forhold til duovogna er at kalesjen/skyggen er mye større på kombien. Vedlig fornøyd!

Vi kommer bare til å bruke denne vogna til minsten - evt. bruke en liten paraplytrille vi har liggende på småturer (f.eks. raske shoppingturer). Til de to eldste bruke vi tvillingtrille en periode men vi har aldri hatt bruk for flere vogner eller å bytte ut simoen!

Skrevet

Har simo kombi 2007. Er superfornøyd me den. Har vendbart handtak noe som er geialt når det ikke er vindstille og vi er ute og triller tur. Stor bag som guttn sover enda i, er 7,5 mnd og ligger i skinnpose. Den er lett og handtere. Er noe stor når den er slått sammen og vi skal på langur med vogn og hundebur, men nå som det nermer seg sommer har vi kjøpt en trille som tar mndre plass. Men det er mest fordi vi slal til Bulgaria i sommer og drar ikke simo vognen ned dit...

Skrevet

Takk for svar! Kjekt å lese før vi eventuelt kjøper.

Noen som er misfornøyde da?

Skrevet

Jeg synes den er grei nok, men ville nok ikke kjøpt den samme vogna nå etter å ha gjort meg noen erfaringer.

Synes den er for stor og tung. Tar jo hele bagasjerommet! I tillegg skulle jeg gjerne hatt en vogn med svingbare forhjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...