Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Tror vi blir å kalle gutten i magen for Joar. Ingen av oss kjenner noen andre som heter det - og vi vil ikke ha et "10 på topp" navn. Har tenkt på navnet nå en stund, og liker det bedre og bedre. Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 For meg er det et typisk rogalandsk navn, flere som bruker det der, men for all del - et fint navn
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Helt seriøst syns jeg det høres ut som han heter Roar, men ikke klarer å si R. Kjenner en i Bergen som heter det, og dialekten bare forsterker det.
Tieran Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Ikke fullt så begeistret.. Kjedelig og tamt etter min mening, men stødig.
huldra87 Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Joar er tøft! Gå for det =) (Roar er også fint ;-)
Vannmann35 Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Kjenner to Joar, han ene en skikkelig idiot i konstant pengetrøbbel, den andre en sporty og traust kar - to helt ulike typer. Uansett, synes Joar er et helt greit navn, men ikke noe mer en det - mange andre navn jeg liker bedre.
Vannmann35 Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Må neve at begge Joar'ene er vestlendinger - tror navnet er mer vanlig der.
trebarnsmamma84 Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 ME vurderer Joar og...eg synst det er veldig fint:) ville gått for det:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Ein heime heiter Joar, veldig fint namn synest eg. Men, sidan ein heime heiter det, så blir det nok ikkje det namnet på guten vår;) Kjem frå ein litt liten plass, dumt med to like namn.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Kjempefint! Kjenner også en i Bergensområdet med det navnet, og synes i motsetning til vedkommende over at dialekten ikke forsterker opplevelsen av at det er Roar med talefeil! Tvert imot sier man jo JoaR, enten med en klar og tydelig skarre-r på vestlandet, eller en tydelig rulle-r på andre kanter, så da blir det da tydelig at det ikke er feil i uttalen?!
Dronning Sånnja Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Liker det ikke noe saerlig...dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå