Gå til innhold

Malt meg opp i et hjørne

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger tips her - hva skal jeg gjøre? Møtte en donor for å prøve å få barn og hadde sex, men trodde ikke at jeg traff helt på eggløsning. Var i utlandet og traff en mann jeg likte og hadde sex med han 2 dager senere. Tror donor er faren til barnet, men har sagt til venner at det er mannen i utlandet som er faren. Han kan jeg ikke spore opp. Nå er jeg så usikker! Er lykkelig for å være gravid men sliter med hva jeg skal si til barnet i fremtiden. Høres helt vilt ut dette. Er en skikkelig jente og har ønsket meg barn veldig. Takknemlig for seriøse svar. Er ganske fortvilet og vet ikke hva jeg har tenkt.

Fortsetter under...

Hei! :)

Gratulerer så mye med graviditeten! :) Så heldig du er! :)

Jeg syntes at du har funnet en fin løsning, du sa at det var en i utlandet som er faren til barnet, så da slipper du mer spørsmål og rykter rundt farskapsspørsmålet.

Hva med å fortelle barnet sannheten? Du vil vel ikke forklare barnet dette før sønnen eller datteren din er voksent nok til å skjønne og fordøye informasjonen om farskapet? Og i mellomtiden så er det også mulig at du har møtt en mann som vil være en farsfigur for han eller henne?

Hvilke avtaler har du med donor da? Skal han delta i barnets liv og betale barnebidrag osv? Hvis det er tilfellet, så kan du skrive opp ukjent far, og få donoren til å ta en DNA-test gjennom NAV? Eller dere kan ta en test hjemme.

Syntes nå ikke situasjonen din er så håpløs jeg da, du er jo blitt gravid og det kan jeg tenke meg er det største ønsket ditt nå? :) Hva med å diskutere hva du skal fortelle til barnet med de på donor-forumet? De har vel noen erfaringer rundt det.. :)

Hei,

Tusen takk for flott svar!

Jeg har også tenkt at jeg må fortelle barnet sannheten. Uansett så frarøver jeg ikke barnet en far som ønsket å være der for barnet.

Donor har egen familie og ønsker å være anonym. Har tenkt til å spørre han om han ønsker å møte barnet når hun er 18 år eller før. Han skal ikke betale bidrag. Jeg har oppgitt ukjent far på alle papirer. Jeg har kun et " nickname" på faren, men vet såpaas mye at jeg kan spore opp full identitet om jeg ønsker. Jeg møtte donor for flere samtaler før vi prøvde, så vi ble på en måte litt kjent. Har prøvd i tidligere forhold å få barn uten å lykkes, så jeg trodde egentlig ikke at det skulle bli noe, men ble gravid første gang med denne donoren. Så egentlig et lite under det her.

Jeg gleder meg enormt til barnet kommer! Men dette gnager jo veldig i perioder.

Er du også gravid eller hvordan er din situasjon?

Tusen takk igjen for flott og konstruktivt svar.

Hei igjen! :)

Ja, sant det der ang å frarøve barnet en far. Situasjonen blir jo ikke noe annerledes uansett hvem som er faren. :) Men dette regner jeg med at du har tenkt ut hvordan det skal gjøres i og med at du valgte å bruke donor også.

Så kjekt at du ble gravid på første forsøket da! :) Ble det slutt da dere drev å prøvde i forholdet du var i? Skjønner godt at du valgte å bruke donor i så fall. Jeg er i et forhold, og vi er prøvere på 18 pp. Så hadde det blitt slutt her hadde jeg satt meg på første flyet til Danmark for donorsæd selv, men kan ikke se for meg at det blir slutt mellom oss da.. :) Når har du termin da?

Kan du ikke høre om donoren vil ta en DNA-test da? Så vet du nå i hvert fall helt sikkert hvordan det ligger an? Så slipper du å tenke på det mer?

Hvordan kom du i kontakt med donoren og det der da? Hadde dere sex? Hvorfor ikke bare inseminere? :) Beklager hvis jeg spørr og graver for mye, er nysgjerrig jeg.. :)

Hei igjen,

Håper dere virkelig får det til snart! Slitsomt å vente å lure også kommer mensen igjen. Plutselig så sitter det.

Vurderte Stork og DK. Kom i kontakt med donor via nettet. Vi hadde god kjemi og hadde kontakt i 5 mnd før vi hadde sex. Hadde lyst til det etter all praten. Han hadde også blitt med på å insemenere. Han er en oppegående og kjekk mann. Vet på en måte at han er faren men var på reise i utlandet i samme syklus også fikk jeg idden der og da at det var bedre å si at det var han. Men det er nettopp det da - var det så lurt. uff og uff for et ror

Det ble ikke slutt med mine andre forhold på grunn av at jeg ikke ble grav.

må løpe nå. snakkes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...