Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bor i Nordstrand bydel och har inte stora chanser att få barnehageplass under hovedopptaket. Har snakket med en familiebarnehage som säger att om jag går in nu och endrer søknaden och setter denna familiebarnehagen som ett søkalternativ, så kan de möjligen ta in mitt barn i barnehagen.

Kan man endre søknaden medans hovedopptaket pågår??

Har hört att jag kan gå in och endre men att min ordinarie søknad är den som gäller inför hovedopptaket??

Mister jag ansinniteten om jag endrer i søknaden?

Jag vill ju fortsatt att vi ska stå kvar på "venteliste" för vårt 1:a valg (kommunal barnehage), kan jag då endre och sätta familiebarnehagen som nr 2 eller 3??

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon, bare annen bydel. Vi har ikke kommet så langt at familiebarnehagen har sagt at vi må sette de opp på søknaden, så jeg vet heller ikke helt hvordan det gjøres.

Søknaden kan ikke endres mens hovedopptaket pågår. Mulig de ordner noe i mellomtiden.

Hvis man må sette familiebarnehagen som nr 1 strykes man av ansiennitetslisten, og vil dermed stille bakerst i køen hvis man vil søke andre barnehager senere:( Hvis familiebarnehagen godtar at man setter den som nr 2 el 3 el noe, vil du fortsatt stå på venteliste til nr 1. Er jo litt upraktisk at man må sette familiebarnehage som nr 1, siden de ikke har noe tilbud til barn over 3 år:(

Vi er i samme situasjon, i samme bydel. Snakket med bydelen i går og fikk vite at man kan endre søknaden/prioriteringen når som helst (også under hovedopptaket) og beholde opprinnelig ansiennitet. Dette ba jeg spesifikt om å få bekreftet flere ganger i løpet av samtalen, noe de gjorde. Jeg har nå sendt nytt søknadsskjema der jeg har mitt førstevalg som nr 1 (for å fortsatt stå på venteliste), men med aktuell barnehage som nr 2 (denne var ikke med på vår opprinnelige søknad).

Hvis det bydelen sa i går likevel ikke stemmer sliter vi litt... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...