Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter med blødninger i dag. Skal til legen kl 09.15 og så til ul etterpå. Er nok ikke liv. Det som gjør meg så nervøs er en slags "vondt når jeg tisser (presser urinen)" følelse. Noen som kjenner til det? Mener at jeg hadde det for 2 mnd siden under min SA.

Blør ikke mye nå, men det kan fort forandre seg. Har ikke hatt behov for annet enn truseinnlegg så det er ikke mye.

Har noen erfaringer å dele med meg?

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137668007-m%C3%A5-muligens-forlate-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei Jenter

Jeg har nesten ikke vågd meg inn på desemberforumet de siste dagene for da blir jeg så lei meg...:) Men så ser jeg innleggene deres og at dere tenker på meg og så blir jeg såååå rørt. Tusen hjertelig takk!

Jeg var hos legen og til ul i går. Blødde kun tirsdagen- er helt stopp nå. Var bare noen timer tirsdag at det var blod når jeg tørket meg. Kan hende at noe har falt i do, men har ikke sett det (kan stole på at jeg har SETT ETTER DET):).

På ul så de ingenting. Livmora så helt fin ut sa de. Begynte å tvile på om jeg hadde testet positivt. Følte meg så liten der jeg lå. Har jo selvfølgelig testa negativt etter forrige SA. Testet så mye negativt at jeg fikk teste angst. Følte meg så gravid ser dere. Testet altså positivt hos legen for litt over 1 uke siden, og testen på sykehuset i går var også positiv. Ingen tvil der i gården.

Jeg fikk summert opp sammen med gyn i går at jeg har 3 alternativ:

1. Tidlig graviditet. Kanskje ikke så langt som 6+4 på vei allikevel? Får det ikke til å stemme da. Kan det sitte noen frisk spire på en slimhinne som ikke er mer enn 5mm?

2. SA. De fant ingen rester etter noe inne i livmora. Det var også helt lukket inn til livmora når jeg var der i går. Forrige gang blødde jeg i 1 uke.

3. Ex. u. Det skumle alternativet. Er jo så sjelden, men jeg har hatt en del vondt på venstre side og grav symptomene mine forsterkes om dagen- de blir ikke mildere.

Tok hcg prøve og skal ta igjen i morgen. De kan jo lese mye utav det. Skal også til ny ul neste fredag. Blir lenge å vente gitt....

Men det går greit. Prøver å nye "fridagen", men har dårlig samvittighet for jobb. Den forb... arbeidsmoralen.:)

Takk for støtten! Noen som har efaringer og dele? Solskinnshistorier mottas med takk.:)

Tror det er flere enn meg her inne som har tenkt på deg og ventet på svar på hvordan det har gått. Har ingen store erfaringer, men jeg var på ultralyd på onsdag, dagen før jeg var 7 uker, hun så kun en forstørret livmor. Jeg fikk litt angst og spurte om jeg kunne være innbilt gravid!!! Da lo hun og sa at det var jeg ikke. Selvom jeg har alle symptomer på å være gravid, så går jeg rundt og innbiller meg ting nå. Forrige gang så de på ultralyd i uke 6 at det var noe.Skal på ferie i to uker og rett på ny ultralyd når jeg kommer tilbake. Det verste er at nå gleder jeg meg nesten ikke til å reise på ferie heller, jeg gleder meg til å komme tilbake!! Pappaen til en venninne av meg er fødselslege, så jeg måtte ringe han, og han sa at det er ikke alltid de kan se noe så tidlig, det betyr ikke noe. Så nå skal jeg slappe av og nyte solen og satse på at dette går kjempebra. jeg krysser fingrene for deg også!

Hei Mamalina

Får virkelig håpe at du klarer å slappe av i ferien!!! Jeg hadde tatt det på akkurat samme måten om jeg hadde gått i det uvisse- dessverre. Godt å høre reaksjonen til gyn da. Kan jo være positivt for min del også.:) De har nok stort sett peiling. Men, du vet, vi sitter her inne på BIM og leser om alle tilfellene der det går galt. Ikke rart at vi blir nervøse.

Jeg tror virkelig ikke at du har noe å bekymre deg over. Overlat bekymringen til meg.:) Har fremdeles mer symptomer og blør ingenting. Har lest meg til at det finnes et fjerde alternativ- nemlig MA. Er vi ikke herlige?:) Nei- skal ringe gyn på tirsdag og få vite svar på blodprøvene ihvertfall. Får begynne der.

Forresten- hvor langt er du på vei nå? Jeg blir litt usikker når folk snakker om uker. Er du 7+ noe eller 6+ noe?

Kos deg masse på ferie om vi ikke snakkes før! Det går helt sikkert strålende. Bygg opp energi og overskudd til mange mnd som gravid.

Hei igjen,

Ja vi bekymrer oss noe voldsomt hele tiden. Var ikke så nervøs forrige gang, men da var jeg ikke så mye på nettet heller. hehe..

Håper virkelig alt går bra for deg da, vi må bare tneke positive tanker, så går det vel bra :)

Når det er sagt, så må jeg innrømme at jeg har klart å grine til meg en UL på tirsdag (fastlegen min har UL).

Jeg er 7+1 idag.

Har nettopp sagt fra på jobben også, det føles litt rart når alt er så usikkert, men får så dårlig samvittighet av å lyve om hvorfor jeg er borte. de hadde full forståelse og skjønte selvfølgelig at de ikke kunne si det videre så tidlig. Deilig å være ferdig med det :)

Reiser ikke på ferie før om en uke, så vi får komme tilbake med reultater på tirsdag. Krysser fingrene for oss begge og alle andre her inne :) Ha en strålende pinsehelg i solen

Hei. Jeg hadde en liten blødning på søndag etter samleie. Men fikk jo selfølgelig full panikk. Var hos legen på mandag og han ville ikke sende meg til ul pga at de var ikke alltid at de kune se noe så tidligt og vis de er en sa eller ma komer kroppen til å kvitte seg ganske fort.

Å uansett om du ikke er så langt på vei så er de jo en del som kåmer ut. Høres ikke ut som du har blød så mye heller da.

Håper på de beste jeg at du bare er litt lenger på vei en de du trodde..

Off er så grusomt å gå å lure å tenke sån.

Silje med desembergull- jeg hører at det er mange som blør etter sex pga følsom og lettblødelig slimhinne... Vi satser på at det er det- en helt ufarlig blødning.:) Hvor langt er du på vei forresten?

Mamalina- tirsdag blir en spennende dag for deg. Kanskje meg og om jeg får fatt på legen på sykehuset. Det er jo lettere sagt enn gjort...:)

Håper at du har det bra og at du klare å slappe av.

Jeg har det ok. Venter og søker på BIM for å bli litt klokere. Vet du mamalina- det er du som har roet meg mest ned. Vi er i samme situasjon du og jeg, bare at jeg har hatt blødning. Nesten like langt på vei, ul på samme dag og legen kunne ikke se noe...:) Krysser fingrene for oss.

Annonse

Ja nå har jeg vært på UL og han så noe, en reke på 12,4 millimeter som han sa. Snill som han var brukte han god tid, så han så at det var liv der flere ganger. Takk for at det finnes tålmodige sjeler som han. Nå er jeg så utrolig lettet, men venter spent på resultatene dine Orchide. Krysser fingrene. Takk for oppmuntring fra dere begge, helgen min ble så mye lettere :)

Åh håper du får se da, jeg er så glad jeg har fastlege som har UL, ellers hadde nok jeg tatt privat også. Har fastlegen din UL eller må han henvise deg videre? Føler at de må ha god grunn til å sende oss videre, men det er vel kanskje ikke som mange som har UL, så det er nok litt ventetid.Jeg skal tenke på deg ihvertfall, reiser som sagt på ferie til søndag og blir borte i 9 dager. Kommer til å bruke en halv dag her inne når jeg kommer hjem :) Lykke til, det går helt sikkert bra.

Nei fastlegen min har ikke ul uheldigvis.

Men jeg mistet sist og har hat litt bødninger etter sex. Så han sa at vi skulle få til noe. Får nok time på sykehuse til ul. Er veldig kvalm for tiden, er litt greit også for da vet jeg at de skjer noe inni der, hadde nok vert reddere hadde jeg ikke hat noen symtomer:):) Då må ha god tur da,.

Hei jenter

Så godt å høre at alt sto bra til med spiren din mamalina! Har tenkt på deg. Jeg var ikke så heldig da... Har nok hatt en SA. Rart at man ikke skal merke sånt?! Tar det greit da. Skal til utredning på sykehuset på fredag- er sååå heldig som har truffet en fantastisk gyn der oppe. Nå ser jeg frem mot å finne svar og få vite når vi kan prøve igjen.:) Vil helst med en gang. Føler meg jo frisk og rask.

God ferie mamalina! Nå kan du slappe av og nyte glade dager.

Håper at du ordner deg en ul Silje. Det er alltid godt å få visshet, og jeg er sikker på at alt er i orden med den lille inni der.

Lykke til videre på ferden.:) Jeg håper å komme etter om ikke så altfor lenge. Kommer nok ikke til å være så mye her inne fremover, men skal følge med på dere fordetom...:)

Klem.

hei er ikkje lett de der.

eg har sjølv mista to ganger første gang for 6 år siden da var eg 3,5 mnd. og i januar dette året og da var eg 6 uker. no er eg i gjenn gravid og er ferdi med dei tre første mnd.. trodde det var eg sjølv som var grunn til det trasige men det er at den lille ikkje er slik den skal vere. er altig trasi no ein misser eit barn eller eit ufødt barn, men du skal og tenke at det trenger ikkje vere noko gale sjølv om ein har blødninger. somme ha det dei første mnd og somme har det hele svangerskapet.. men ønsker deg lykke til og skal krysse fingrer for deg og håper du blir her sammen med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...