Gå til innhold

Farging av håret?

bratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hørere så mye om hva vi skal og ikke skal gjør, men jeg har farget håret hos frisør, men den sitter ikke slik den pleier, men jeg føler det gjør godt med litt selvpleie.

Jordmoren her inne mener det ikke er farlig, men noen komentarer her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte jordmor og diverse frisører, med beskjed om at det er trygt. Tror ikke det finnes noen spesifikke studier på det, så man kan jo aldri være sikker... jeg valgte å gjøre det, ihvertfall. 9 måneder uten ville være tortur... har hørt at farging er greit men ikke bleking. Og ikke for ofte.

Skrevet

Farga håret mitt selv her en dag, fikk deretter vite av ei venninne at en ikkje skulle gjøre sånt når en var gravid pga at kjemikalier og den slags som kommer i kontakt med huden vår også påvirker barnet visstnok.

Men har ikkje funnet noe på nettet som støtter opp om dette... :/

Skrevet

jeg er frisør ,man kan trygt farge det når man er gravid ,det eneste som kan skje er ar fargen kan bli litt annderledes enn vanlig, fordi man produserer mer rød pigmenter i håret når man er gravid.det eneste jeg ikke ville gjort er å helbleike det ,da dette er ganske sterkt for hodebunnen. jeg striper håret mitt lyst å merker nå når jeg er gravid at det blir litt gulere enn vanlig

Skrevet

hei anette. jeg er også frisør. lurte på hvor lenge du jobbet i graviditeten.? er selv 22 uker på vei og jobber halvt. synes det er ganske tungt allerede. lege og jordmor sier det ikke gjør noe så lenge jeg er i form. men tenker på tidlig fødsel pga mye ståing.

Skrevet

Til dere to som er frisører... Farginga ser greit ut... :)

Men lurer på hva dere mener om permanent og gravide? Tenker da på en mild type, bare for å få litt fall/bølger... Har hatt dette før, og vil ha det igjen... Føler håret mitt bare henger der... Men vil jo ikke gjøre det om det kan være til skade for nurkene da...

Skrevet

til to i magen , dette er mitt tredje svangerskap ,så bekkenløsningen min kom veldig tidlig denne gang, hadde ikke sjangs til å jobbe,ble 50 prosent sykemeldt iuke 15 og 100 prosent i uke 21 .det er forferdelig kjedelig å gå hjemme så lenge men er glad for det nå ,når jeg nesten ikke klarer å gå .er i uke 35 nå og det skal bli så deilig å få ut disse små,det er tungt.over til permanent ,jeg ville ikke tatt det når jeg var gravid,grunnen er at håret ofte tar dårligere opp permanentoljen,så d u kan risikere å sitte med stritt hår og en tusenlapp fattigere

Skrevet

Takk for svar! :)

Høres logisk ut det du sier, så tror nok eg venter med det ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...