Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Border collie gutt på 12 uker nå. Har hatt mange hunder i mitt liv, og ingen av dem har blitt så sent renslig som denne knotten. Han bæsjer og tisser inne enda, enda vi gjør alle de "rette" tingene. Nå er jeg lei av å bare løfte han ut hver gang han gjør fra seg inne uten å si noe, så nå lager jeg en høy lyd hver gang jeg tar han i å tisse/bæsje inne så han forbinder det med en ubehagelig ting. Så bærer jeg han ut. Er sååå lei av å tørke opp tiss og plukke opp bæsj at jeg ikke kan beskrive det med ord!! Meeen søt er han da...
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Åh, du skal få holde på leeenge. Border collier er ikke de enkleste å få stuerene, etter min erfaring.
LizzyG Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Hehe... Man glemmer hvor mye jobb det er med de små ja:)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 Ja har liksom skjønt det da:/ Merkelig egentlig, for den ligger jo på plass nr 1 over intelligente hunderaser..Man skulle ikke tro det, synes han bare er dum til tider, jeg hehe
hit og dit Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Kjenner til den der ja. Valper er gode og søte, men gud så herlig når dei er stuereine. Men i det dei blir stuereine så kjem ungdomsperioden og "kven-er-øverst-på-rangstigen" kampen.....hehe Eg er veldig glad beagelen min er 2,5år. Fin alder. Enda ung og frisk, men ingen uhell inne og så er det slutt på tenårene. =) Han var flink som liten da, var stuerein på ei-to veker. New Foundlenderen var det verre med. Ho brukte 3mnd., og ikkje nok med det, ho satte seg alltid ned på rompa når ho tissa. Så eg måtte spyle ho kvar gang.....sukk, men søt og god var ho. Lykke til med valpeperioden=) I morgon etter måltidet så får du ta med ullteppet og ei bok og sitte i hagen i timevis =)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 De er veldig intelligente, men de blir tregere voksen enn de fleste hunder. Sånn er dobermannen også, om det er noen trøst- Og det har jeg. Han er heldigvis en gamling nå, så jeg er ferdig ed "tørke-opp" tiden:-)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Ja det er en strevsom tid:/ Vi har en storpuddel også som vi kjøpte da han var 4 mnd gammel. Han hadde ikke blitt stueren og var vant til å gjøre fra seg på aviser inne. Etter 2 dager så var han renslig hos oss. Men han var jo eldre og mer utviklet i hodet enn denne lille fjerten.
Audacious Angel Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 He,he, ja vår staffe hann ble ikke renslig før han var 6mnd han... tispa ble jo renslig da hun var ca 3 mnd. Men som en liten sammenlikning.... vi driver små oppdrett, og sist kull vi hadde for ett år siden, fikk omgangsyken hele gjengen... Tispa blir så veldig sulten når hun dier så mange små så hun hadde sikkert spist noe kattebæsj eller noe, blitt dårlig og smittet alle de andre hundene. I alt 2 voksne og 6 valper spydde og dreit i flere dager... URK!!! Men de er noen hjerteknusere disse søte små valpene da
mamma-til-4 Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har hatt border collie og tok bare 2 uker før han var stueren,så det med at det tar så lang tid henger ikke JEG med på da:) Håper jo for din del at familien er SINNSYKT aktiv,for jeg fikk meg et sjokk ang aktivisering for å si det sånn. Lærer fort gjør de...men aldri i mitt hus igjen... Valper er søte de.....mye styr en kort periode,men man har en venn for livet i en hund:) Lykke til:)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 Herregud, da hadde jeg tatt kofferten med meg og levna alt til gubben! Huff det hørtes ikke videre festlig ut! Får satse på at dotten fatter pointet snart, det er ikke videre koselig med tiss og bæsj i huset når man har unger. Jeg går på "jakt" hele dagen etter noe muffins hehe
mamma-til-4 Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Råd (hvis du vil ha det):Kom han i forkjøpet....dvs se etter tegnene han gir fra seg når han skal på do. Ut med bikkja en kjapp tur 20 min etter hvert måltid og 4 ganger ekstra utenom:) Da får hunden din gjort fra seg og du blir happy:)Etter soving og spising må de som regel på do. Etterhvert innskrenker du antall ganger,men fortsatt ut etter måltider da:)
*Minnie Mus* Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 huff vi holdt på lenge med golden gutten vår også... heldigvis er han 1,5 år nå og ferdig med å tisse inne... hadde mest lyst til å levere hele hunden fra meg jeg når det stod på....
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. mai 2008 Joda, kan alle de triksene, har prøvd "alt" også og komme han i forkjøpet. Ikke alltid like lett når man han unger og andre ting å gjøre enn å forfølge valpen hele tiden. Men han blir nok renslig en vakker dag, og jo oppfostret en del hunder og de har alle blitt renslige til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå