Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 hunder, og kunne tenke meg å sette flåtthalsbånd på dem evt sette sånn flåttmiddel i nakken på dem. Men er dette trygt for meg nå som jeg er gravid? har lest litt av hvert om det flåtthalsbåndet, vet ikke hvor mye det er noe i men... er så pes med bikkjer fulle av flått hele sommeren :/

Hu ene fikk første flått i dag...

Fortsetter under...

vet ikke så mye om de flåtthalsbåndene jeg, men det finnes en shampo som er fin mot sånt å. Den heter flea&tick shampo og selges hos paghanini på nettet og i div. dyrebutikker. Vet ikke hvor god beskyttelse det er i den men vi har ikke fått flått på hundene etter at vi begynte å bade dem med den :-)

jeg ville anbefalt at du brukte flottmiddelet som trekker inn i huden, jeg diskuterte dette med dyrlegen i alle fall.

Flottmiddellet vil ikke smitte over på deg så fort det har tørket inn .

Flott halsbåndet avgir stoffer når det blir oppvarmet (kroppsvarme) slik at du kan faktisk få det på deg.

Det var for noen år siden en del skumle halsbånd ute på markedet som ikke var foreskrevet av dyrlege Disse er kanskje ikke i salg lenger men hold deg unna i alle fall.

Det varierer veldig rundt i landet hvor mye flott det er. I belastede områder er det viktig med god beskyttelse

Annonse

Hvor ekstremt er det med flått der dere bor da?

Min hun mister ALL pels av expot, har desverre måtte gitt han det noen ganger pga lus, og det skjer hver gang.... Har også venners hunder som har utviklet ekstrem allergi av disse halsbåndene....

-Når vi f.eks. på hytta der det er ekstremt mye flått skyller jeg enkelt og greit bare hunden hver kveld. Flåtten bruker ca 24timer på å feste seg, så du kan bare skylle de av. Resultatet er null flått. Svigers hund som jeg ikke gidder å skylle kan vi plukke ca 10+ flått av om dagen, tiltross for expot....-Kanskje ikke aktuelt på vannhunden, men får den så mye flått?

vel, det er ikke ekstremt, men litt er det. Vi har en stor naturtomt som hundene disponerer og jeg tror de er litt utsatt med alle trærne og sånn kanskje... I tillegg skal vi en tur til sørlandet om noen uker, og der nede er det noe j***** med flått :o

Kunne tenke meg å prøvd expot egentlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...